Windows 7 Start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

safex

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2008
hallo,

ik heb (met succes) geprobeerd om mac os x op mijn pc te installeren, en dat werkt perfect:thumb: maar ik wil ook graag windows 7 draaien, als dual boot...

maar nu start windows niet meer op, eerst kreeg ik de melding bootmgr ontbreekt, maar die heb ik met de instalatie disk van windows weten te verhelpen. nu herstart mijn systeem zich bij het 'windows starten' venster (met de animatie voor je naar het login scherm gaat), als ik dan weer repareren probeer krijg ik de melding dat het niet automatisch gerepareerd kan worden... ook systeem herstel doet niks.. en als ik chkdisk uitvoer via het opdrachtpromt van de reparatie vind die ook niks

hopelijk weet iemand een oplossing.. (liefst zonder windows opnieuw te hoeven instaleren.)
MVG safex

Ik vrees dat je win7 opnieuw moet instaleren. Als er tijdens het laten iets verkeerd zit is dit vaak onmogelijk op te lossen. Het kan zijn dat een driver niet wordt geladen of zo. je kan veilige modus proberen en dan sys herstel, maar dat is dan ook wel de laatste oplossing denk ik.

hij faalt ook in veilige modus, ik ga even kijken of ik een back up kan maken met hirens of zo (staan niet echt bestanden op die heel nodig zijn, maar vaak wat makkelijker met instellingen van programma's, heb een externe harde schijf.)

heb al weer gelijk de pest aan windows ;)

Safex

Hoi !

Niet nodig: opstarten van de Win 7 DVD, voor repareren kiezen, voor command prompt kiezen.

Hier trommel je achter de prompt: bootrec /RebuildBcd

http://support.microsoft.com/kb/927392

Enne....als je 'n illegaal OS op een Win PC installeert kun je inderdaad de pest krijgen aan Windows, maar ook zorgen dat je voldoende kennis hebt om evt. daarbij voorkomende problemen op te lossen !

Greetz,

Harry.

ik heb hem al geformatteerd (ben beetje ongeduldig :) ) ga windows gewoon opnieuw installeren, hopelijk doen mac het dan nog :p

krijg nu bij het installeren een melding dat "Er kan geen nieuwe systeempartitie worden gemaakt en geen bestaande systeempartite worden gevonden. Zie de logboekbestanden van setup" bij installatie, ik denk dat dit er aan ligt dat ik mijn bios ingesteld heb op Raid ipv. ide (i.v.m. mac osx) zal hem morgen eens op ide zetten en dan nog eens proberen, en anders even MBR resetten..

in ieder geval heel erg bedankt voor de hulp, had misschien beter geweest als ik even had gewacht maar ach.. zou wel zonder windows kunnen hoor, heb er niet gelijk een hekel aan hoor
vind mac gewoon fijner werken, en heb Windows xp op mijn laptop draaien dus echt grote comptabiliteits problemen zullen er niet zijn hoor, wil hem er gewoon naast hebben draaien als back up (heb toch heel mijn leven met Windows gewerkt)

en over dat illegale: heb eergisteren een licentie besteld dus dan mag het :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan