Windows 7 start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Creater

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
Ik heb een Medion PC. Specificaties:
Geheugen: 2GB DDR
Moederbord: MS-MSI 7091 v1.2
Videokaart: ATI Radeon HD 2600XT. Ook heb ik genoeg beschikbare schijfruimte, dus mijn computer kan Windows 7 32 en 64-bit draaien.

Ik had alles geformatteerd behalve mijn C-partitie (waar windows xp op stond). Ik startte de Windows 7 setup (met de DVD-rom) en formatteerde alle partities (incl. C). Daarna installeerde in Windows 7 (een 'schone' installatie) alles ging goed, ik moest een wachtwoord enzo instellen en toen startte hij opnieuw op. Dat bleef hij maar doen, het lijkt wel of mijn bios Windows 7 niet opgestart krijgt. Het enige wat hij doet is de computer steeds overnieuw opstarten en hij komt niet verder bij het gedeelte waar windows 7 zou moeten opstarten. Ik heb ook geprobeerd om de stuurprogramma's van het moederbord in te laden maar dan krijg ik de melding: Kan apparaatstuurprogramma niet vinden (of iets dergelijks). Ook heb ik alle overbodige hardware losgekoppelt, maar het mocht niet baten. Ik heb windows 7 in totaal zo'n 5x geprobeerd te installeren, maar ik kreeg steeds te maken met hetzelfde probleem. Daarna heb ik nog een andere cd'tje van windows 7 van mijn vriend geleend en daar kwam ik één keer in Windows. Toen kreeg ik een melding: 'Windows wordt afgemeld in minder dan 1 minuut.' En toen startte hij overnieuw op en gebeurde hetzelfde als voorheen, hij deed het niet meer. Dus heb ik maar weer besloten om er Windows XP op te zetten en de Microsoft Check te draaien om er zeker van te zijn of mijn systeem Windows 7 kon draaien of niet. Daar kwam uit dat mijn systeem zowel de 32- als de 64-bits versie van Windows 7 kan draaien.
Wat moet ik doen?

Hoi !

Eerstens: met 2 Gig geheugen heeft een 64-bits installatie geen enkele zin !

Verder: test je geheugen een met memtest: http://www.memtest86.com/

Tenminste een aantal uren laten draaien.

Mocht daaruit geen fout blijken kijken we verder.

Greetz,

Harry.

@harry,
Ik vind het een beetje kort door de bocht door te stellen dat met 2Gig een 64-bit OS geen zin heeft.
Ook W7 is met 2 Gig in de 64-bit variant te installeren.
Het voordeel is dat je 32 en 64 bit applicaties kan uitvoeren.
Geheugenuitbreiding kan zonder nieuwe OS installatie plaatsvinden tot ver voorbij de 4G (mits MB dat aankan)
grtz gerrit

Hoi !

Tja, en het nadeel is dat Wiin 7 er niet sneller op wordt.....

Nogmaals: koop tenminste 2 Gig bij, anders win je helemaal niets (behalve dat je 64-bits applicatie's langzaam uit kunt voeren.

Als je me niet geloofd zeg het dan, dan zoek ik even wat engelstalige links op die mijn stelling onderbouwen en bevestigen.

Gretz,

Harry.

Sorry dat ik zo laat reageer. Maar het probleem is opgelost :d Met een dual-boot (Windows XP en Windows 7) lukte het opeens wel. Daarnaast was ik al van plan om extra geheugen te kopen. Ik heb nog een andere vraag, als ik een programma download die de 32-bit en 64-bit versie ondersteunt van Windows 7 dan installeert hij zichzelf in C:\Program Files (x86)\... Dit is dus de 32-bit map. Maar wat heb ik dan aan de 64-bit versie van Windows?

Hoi !

Dat je dus 64-bits programma's kunt gebruiken (bijv. Office 2010 64-bits) , maar vooral dat je meer geheugen kunt gebruiken !

Ik draai op deze machine bijv. Win 7 64-bits met 8 Gig, an dat loopt als de brandweer.

Win 7 32-bits kan maximaal 3,25 Gig gebruiken, meer geheugen is dan zinloos, ook al doet Win 7 je geloven dat je 4 Gig kunt gebruiken.

Greetz,

Harry.

Oke. Ik heb dan nog een vraag. Ik heb momenteel 2x1gb PC3200 DDR SDRAM (400 Mhz, als ik me niet vergis) erin zitten. Nu weet ik niet zeker of mijn moederbord (MSI MS-7091 (Medion OEM)) DDR2 aankan. Op Everest staat dat hij DDR2 aankan maar dan max. snelheid 533 Mhz en op sommige sites staat dat hij niet DDR2 aankan. Dus moet ik nou 2x1gb (of 1x2gb) DDR geheugen extra kopen of 2x2gb DDR2?

PS: Als het handiger is om een nieuw topic hierover aan te maken, zal ik dat doen;)

Hoi !

Tja, je hebt een z.g. OEM-CP; d.w.z. een door een fabrikant (Medion) samengesteld systeem, waarbij we niet even op de site van de fabrikant kunnen kijken naar de mobo-gegevens.

Als Medion zegt dat je PC ook DDR2 aan kan zal het wel zo zijn, maar ik kan me dat nauwelijks voorstellen.
Immers: het slot op het bord van DDR en DDR2 in verschillend !

Er zijn wel mobo's gemaakt indertijd die zowel DDR als DDR2 ondersreunen, maar ik kan me niet voorstellen dat die in je Medion zouden zitten.

Wel is interessant hoeveel geheugen je mobo aan kan, en of er dan ook nog enkel en/of dubbelzijdig geheugen moet worden gelet.

Dus kijk even goed hoeveel geheugen je PC maximaal aan kan, en of enkel- cq. dubbelzijdig van belang is.

Greetz,

Harry.

Volgens Everest Ultimate Edition kan mijn moederbord maximaal 4gb aan. En bedoel je bij dat laatste of hij Dual-Channel ondersteunt? Zo ja, volgens Everest wel.

Ik zou niet weten of mijn moederbord dubbelzijdige geheugens aankan. Op Everest staat dat ik 2x1gb heb allebei 2 ranks en 4 banks (maar dat kan toch niet, want als hij double-sided is dan bezet hij toch 2 banken???). Ik ben niet zo'n expert in computers, dus ik zou het eigenlijk niet weten :o Hoe kom ik erachter?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Ga naar de plaatselijke PC-boer, vraag daar om 2 x 1 Gig, en of je het terug kunt brengen als et niet werkt.

Daarom koop ik dus nooit OEM-PC's; als je zelf een mobo koopt staat alle informatie betr. geheugen in de bijgeleverde manual.

Ten overvloede:

DDR-geheugen is momenteel erg duur , bijv. http://www.alternate.nl/html/produc...alueRAM/2_GB_DDR-400_Kit/36732/?baseId=489684

Het is inmiddels erg verouderd, dus op een evt. nieuw mobo zul je het nooit meer kunnen gebruiken.
Inmiddels hebben we al DDR3 geheugen !

Dus: lijkt het je een verstandige aanschaf ?

Greetz,

Harry.

Even voor de duidelijkheid. Deze computer heeft mijn vader in 2005 gekocht. Toen was ik 10 jaar en wist echt niks van pc's (mijn vader trouwens ook niet en nu nog steeds niet). In de toekomst zal ik altijd een computer samenstellen, dat is inderdaad handiger. Overigens staat hier een handleiding van m'n moederbord: http://www.elhvb.com/mboards/OEM/medion/manuals/MS7091.zip Ik hoop dat daar voldoende info staat aangezien ik nog niet alles weet van computers ;) Welk geheugen raad je mij aan? Kan je trouwens ook 2 verschillende merken geheugen in je PC hebben (dus bijvoorbeeld 2x1gb Kingston en 2x1gb GeIL) of is dit niet zo slim?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Uit je handleiding:

DDR Population Rules
Install at least one DIMM module on the slots. Each DIMM slot supports up to a
maximum size of 1GB. Users can install either single- or double-sided modules to
meet their own needs. Please note that each DIMM can work respectively for
single-channel DDR, but there are some rules while using dual-channel
DDR (Please refer to the suggested DDR population table on p.2-8). Users may install
memory modules of different type and density on different-channel DDR DIMMs.
However, the same type and density memory modules are necessary
while using dual-channel DDR, or instability may happen.

Ik kan het nier beter uitleggen dan hetgene hier staat.

Of het economisch verantwoord is om meer dan 100 euri's uit te geven aan achterhaald geheugen bepaalt je portemonnaie, en neit ik.

Ik zou er dus never nooit aan beginnen, maar sparen voor een nieuwe upgrade-set, bijv.: http://www.alternate.nl/html/summar...e Kits&tgid=130&&tn=HARDWARE&l1=Upgrade+kits&

Maar hierin past DDr3 geheugen, en heb je dus niets aan DDR !

Greetz,

Harry.

M'n portomonnee kan het wel aan :p Ik heb momenteel de geheugens in de sloten 2 en 4, het zijn allebei dezelfde types (dus Dual-Channel). Als ik nu 2x1gb DDR400 PC3200 Corsair geheugen koop en die in de sloten 1 en 3 zet dan heb ik toch een Dual-channel van 2 Kingston geheugen en 2 dezelfde Corsair geheugens. Of kan ik niet van een ander merk erin doen en moet ik een Kingston kopen?

Hoi !

Ander merk is geen probleem; dezelfde spec's is wel belangrijk !

Uit je handleiding:

Users may install memory modules of different type and density on different-channel DDR DIMMs.
However, the same type and density memory modules are necessary

Greetz,

Harry.

Bedankt voor het helpen. Dan koop ik denk ik gewoon 2gb erbij :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan