Windows 7 start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

GuusdeR90

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2009
Hallo,

Ik zit met een probleem. Vanochtend is mijn voeding geknapt en kwam er rook uit de kast. Ik heb hem laten maken. Ik heb tijdens de reparatie ook meteen een Intel I5 processor in de computer laten bouwen en een ander moederbord.

Ik wil nu Windows 7 op de PC zetten, i.p.v. mijn vorige Vista. Ik heb een originele slim!nl cd met de Windows 7 update erop. Dit is een versie voor bedrijven en scholen, waarmee je je vorige OS kan upgraden naar Windows 7.

Toen ik via de BIOS de primary boot naar CD/DVD zette, startte de computer via de CD op. Na het Windows 7 laadscherm werd het beeld zwart en kon ik niets meer doen behalve resetten. Ik heb deze actie een paar keer herhaald, met hetzelfde resultaat.

Na deze poging om Windows 7 te installeren heb ik verschillende mogelijke oplossingen geprobeerd. Bijvoorbeeld windows XP SP2 erop zetten en via veilige modus te starten (normale starten deed het niet, kreeg hetzelfde zwarte scherm na Windows laadscherm). Nadat de veilige modus opgestart was, heb ik de CD via mijn computer gestart. Met deze actie kreeg ik hetzelfde zwarte scherm.

Ik heb voordat ik al deze dingen probeerde, de harde schijf geformateerd. Er staat op dit moment dus alleen een kale XP op.

Ik heb ook gelezen dat het aan de ingestelde tijd/datum kan liggen. Ik heb deze veranderd, zonder resultaat.

Ik moet erbij zeggen dat er nog geen enkele driver voor de hardware op staat. Ik heb helemaal niets bij het moederbord/de processor gekregen.

De specificaties:

Voeding: Be quiet 450 Watt ATX V2.2 PSU *80plus*, 24/20 pins, active pfc, 1x pci-e, 2x sata, 2x 12V rails

Moederbord: Gigabyte 1156 GA-P55-USB3 S/R/GbL/ATX

Processor: Intel Core i5 760 2.8GHZ 8MB LGA 1156 Boxed

Koeler: Cooler voor boxed CPU

Geheugen: 4GB (2x 2GB) DDR3-1333 PC-10700

Videokaart: Geforce 275GTX 512MB

Bij voorbaat dank, ik stel alle hulp enorm op prijs !

Gr Guus

Hoi,
als je in de veilige modus wél beeld hebt en in de normale modus niet dan kan het zijn dat je videokaart ook een optater heeft gehad.Wat je eens kunt proberen om je videokaart eruit te halen en hem gewoon op de on-board aansluiting te laten draaien.
Succes.

Laatst bewerkt:
@Mik Zjegger
Zover ik weet heeft het betreffende mobo geen onboard.

Met een eventuele andere videokaart testen zal wel gaan (mocht je die hebben)

Oh,dat wist ik niet maar zoiets ga ik ook niet echt allemaal controleren. :o

Het moederbord heeft inderdaad geen on-board VGA.

Als het moederbord geen on-board VGA heeft, en de videokaart kapot is. Hoe kan ik dan überhaupt beeld hebben? Heb net Windows XP sp 1 wel draaiende gekregen trouwens, hier heb ik overigens niks aan. Op wat voor video adapter/kaart draait Windows in de veilige modus dan?

Bedankt voor de reacties !

Nee klopt ik zit ff helemaal verkeerd,in de veilige modus draait je beeld op de standaard Windows videodriver.

Heb je niet ergens een "oude" kaart liggen om uit te proberen?

Nee, heb een paar maanden geleden al mijn oude kaarten weggegooid, omdat ik dacht dat ik ze nooit meer zou gaan gebruiken. Is een andere kaart erin doen de enige optie nog?

Of het de enige optie is kan ik zo niet beoordelen maar het zou wel fijn zijn als je even kon testen met een kaart voordat je een nieuwe koopt.

Windows XP sp1 draaide wel gewoon. Deze zou toch ook gewoon op mijn videokaart moeten draaien? Bedankt voor het snelle helpen !

Graag gedaan hoor,wat me wel bevreemd dat je er helemaal geen drivers bij je Mobo hebt gekregen,is er helemaal niks on-board?

Ik mag aannemen dat de winkel die je voeding vervangen heeft, ook je pc heeft doorgemeten. De videokaart is toen als goed getest? Reden waarom ik dit vraag is dat als een voeding defect raakt deze heel vaak andere componenten beschadigd tijdens het kapot gaan.

Typische is namelijk dat je alleen beeld lijkt te hebben bij de lage resoluties. BIOS, opstarten windows, safe mode, enz. Zodra het echte grafisch werk begint gaat je beeld op zwart. Dit zou een driverprobleem kunnen zijn, maar ik vermoed eerder een hardwareprobleem.

Ik heb de desbetreffende winkel gebeld en er is mij verteld dat het komt omdat ik 2 schermen op de pc aangesloten heb. Ik ga als ik thuis ben proberen de pc op te starten met een enkel scherm. Denken jullie dat dit de mogelijke oorzaak is?

Frustrerend dat het waarschijnlijk om zoiets simpels gaat, nadat je uren van alles uitgebreid geprobeerd heb. Ik stel jullie hulp wel enorm op prijs.

Het lag uiteindelijk aan het RAM-geheugen. Het was gloednieuw, maar het was een fabrieksfout ofzo.

Bedankt voor alle reacties !

Ja dat kan altijd,heb dat zelf ook eens meegemaakt bij een nieuwe Dell v.e. kennis.
Mooi dat het opgelost is,bedankt nog voor de terugmelding.
Klik ff op "zet staus opgelost" bovenin het topic.
Succes verder. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan