Windows 7 start traag op na update

Status
Niet open voor verdere reacties.

xamirz

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2005
Berichten
57
Hallo allemaal,

Na een windows update 2 weken geleden start mijn windows erg traag op. Eenmal in windows loopt alles wel snel. Ik heb mn pc geformateerd en opnieuw fresh windows 7 opgezet. Porbleem was opgelost tot dat ik weer windows update heb uitgevoerd. Zijn er nog meer mensen met dit probleem? Is er een oplossing om dit op te lossen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
kun je achterhalen welke update(s) dat was (update geschiedenis) ?
 
Nee. Dat is het probleem. Na format en installtie heb ik alle updates gedraaid!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan me eerlijk gezegd slecht voorstellen dat dit alleen veroorzaakt wordt door de updates van MS, hoeveel programma's worden er mee opgestart (run>msconfig>opstarten) ?
 
Niets, windows 7 is net geinstaleerd. Alleen standaard programmas draaien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat voor een beveiligingssoftware heb je geïnstalleerd?
Gebruik het berichtvenster "snel reageren" of aan de linkerkant "reageer op vraag"
Dan hoef ik niet steeds je quotes weg te halen. :D
 
Wat je zou kunnen proberen is defragmenteren, bij het downloaden en installatie van veel bestanden (ik weet niet hoeveel updates het waren), kan je schijf erg gefragmenteerd raken.
Ik weet niet of dat bij jou het geval is.
Als je dat wilt controleren dan kun je Defraggler downloaden (freeware) waarmee je kunt zien hoe erg de defragmentatie is.
Met het standaard ingebouwde Windowsprogramma kun je dat niet, in tegenstelling tot XP is er tegenwoordig geen grafische interface meer.
Met het programma uit de link heb je ook de mogelijkheid alleen de gefragmenteerde bestanden te bewerken, dus niet de hele schijf wat uiteraard langer duurt.
Ook is de optie aanwezig om eenmalig je opstartbestanden (incl. pagefile) te laten defragmenteren, een mogelijkheid die Windows niet biedt.
 
Laatst bewerkt:
Nou tot zover bedankt voor de moeite. Ik ga dit van middag uitproberen. Hopelijk loost dit het probleem op.
 
@Windowsfaq
Dat is een persoonlijke voorkeur van jezelf, daar wordt niet naar gevraagd.
 
Dit al geprobeerd

ik vind het naar voor je dat windows 7 niet werkt zo als zij dat je had voorgesteld.
Dat is meestal wel zo bij systeemen van windows.

ik heb zelf ook computers met het zelfde probleem
Veel mensen denken dat als je windows 7 instaleerd alles velkken-loos verloopt maar dat is niet zo
Als je windows 7 instaleerd moet je eigenlijk altijd meet prestaties beheeren als dat microsoft aangeeft.
(klinkt gek ) maar het is wel zo

je kan met start/run/msconfig het opstarten van je computer aanpassen
of een recovery uitvoeren

Nou denk je vast, waarom een recovery en is dat wel veilig
een recovery kan het opstart gerister ook herstellen en om dat je de computer pas 2 weeken gebruikt kan het prima
en ja het is veilig

Hoop voor je dat het werkt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan