Windows 7 Starter - 'error loading operating system' bij netbook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linth

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 dec 2011
Beste alwetende forummers,

Ik ben in het bezit van een Asus EEEpc 1005P-BLK014S. Bij aanschaf was Windows 7 Starter voorgeïnstalleerd.

Sinds enige tijd geeft hij als ik wil opstarten de foutmelding 'error loading operating system'. (Ik weet niet meer wat ik als laatste aan het doen was). Ik heb gemerkt dat in andere posts veel geadviseerd wordt het systeem er opnieuw op te zetten via de cd.
Probleem is juist dat bij netbooks geen cd-drive aanwezig is én Windows 7 Starter wordt alleen voorgeïnstalleerd uitgegeven. Vandaar dat ik toch maar een nieuwe topic ben gestart.

Ik heb wat tips van andere forums en gelezen en heb inmiddels geprobeerd om bij het opstarten via f2 - Bootbooster uit te zetten.
Daarna geprobeerd via f9 de recovery uit te voeren. Het duurt een hele tijd, maar uiteindelijk krijg ik een waarschuwing dat - kort gezegd - al mijn eigen data verloren zal gaan. Dat vind ik verder prima dus ik klik op 'recovery'
Vervolgens blijft hij helaas hangen bij 'initializing'.

Hebben jullie nog briljante ideeën over hoe ik mijn systeem herstel, dan wel opnieuw erop zet?

Alvast hartelijk dank,

Groeten,
Mirjam

Wanneer nog garantie even terug gaan naar de winkel of zelf regelen via http://rma.asus.de/pick_eu/nl/ LET OP! 1 jaar garantie op Netbooks bij Asus!
Eerst je hardware maar even testen (met een externe cd speler). Even Googlen naar Memtest, dit branden en afwachten om te zien of je geheugen nog goed is. In het bios even kijken (F2 of DEL bij opstarten) van welk merk er een hardeschijf in zit en vervolgens Googlen naar "merk harddisk diagnostic" en het tooltje om je hardeschijf te testen draaien.

Succes!

Ik heb inmiddels een externe dvd-speler gekocht (was tussendoor nogal druk), maar kan er niet uitkomen.

Ik heb daarom besloten om hem gewoon te laten repareren bij de winkel waar ik hem heb gekocht (mits dat niet te duur is). Helaas niet meer binnen de garantie (dat was het eerste wat ik had nagekeken).

In elk geval bedankt!

Groeten en een gelukkig nieuwjaar alvast

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan