windows 7 stopt en nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

muman

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Berichten
337
Ik heb een kleine hp mini 110-110 met win7 starter. Het doet dienst als server voor logitech media server. En af en toe een muziekvideo van internet. Er ligt een HD aan vast met muziek en ik was van plan om die via het thuisnetwerk beschikbaar te maken voor back ups.

Maar win 7 wordt dus niet meer ondersteund. Ik denk dat 1gb ram en 1.6 ghz wat mager is voor windows 10. (?) Maar ik lees op www iets over 'windows 10 lean'. Zou dat wat zijn? Ervaringen? Is het beschikbaar in onze regio?

groet,
Muman
 
Minimale systeem-eisen voor Win 10 Lean:
* Latest OS: Make sure you are running the latest version either Windows 7 SP1 or Windows 8.1 Update.
* Processor: 1 gigahertz (GHz) or faster processor or SoC
* RAM: 1 gigabyte (GB) for 32-bit or 2 GB for 64-bit
* Hard disk space: 16 GB for 32-bit OS 20 GB for 64-bit OS
* Graphics card: DirectX 9 or later with WDDM 1.0 driver
* Display: 1024×600
 
Zo een tablet versie draaien lijkt mij ook niet veilig en het is iets dat nog vol met fouten zou staan volgens de beschrijving. Het programma zal niet vertaald zijn en zal het wel deel kunnen uitmaken van een netwerk of zal 10 Lean dan ondersteund worden om veiligheidslekken te dichten en kwetsbaarheden te repareren? Natuurlijk niet.

De meeste updates voor Windows hebben betrekking op besturing op afstand en netwerk kwetsbaarheden. Veel gebruikers zouden het liever doen zonder de jaarlijkse upgrades. Ik verwacht niet dat een computer met zo weinig taken binnen enkele jaren enig risico zou opleveren. Programma's die niet meer werken zoals; browsers en bankieren zijn er in uw geval ook niet. Gewoon doorgaan totdat het toestel niet meer nodig is en de veiligheidsprocedures in acht nemen.
 
@scrapheap, volgens mij zijn dat dan dezelfde eisen als voor de gewone win 10 eisen.
 
@Alfred 2; de laptop heeft niets te verbergen. Maar die zit wel in een netwerk. waar 4 anderen gebruik van maken. zowel prive als gedeeltelijk zakelijk.
 
linux in een of andere vorm? is dat lastig in een windows netwerk?

of laptopje omtoveren in een NAS met freenas, readynas, nas4free? maar dan moet er nog wel logitech media server op kunnen draaien. Maar ik ben een redelijke leek dus ik weet niet of dit voor mij geschikt is. Tenzij iemand een stap voor stap handleiding weet.
 
Met zulke hardware een NAS draaien..? Dat moet je niet willen...dat wordt een bron van irritatie wat betreft snelheid / traagheid.
Volgens mij kun je een Win7 Starter ook niet upgraden naar Win 10, kan zijn dat dat voor 10 Lean anders is maar dat is een kwestie van proberen, dan kom je er snel genoeg achter.
 
Alles overziend lijkt me Linux de beste optie. Leuk zondagmiddag project. volgens mij moet het kunnen om logitech media server daar ook op te laten draaien. Nog tips?
 
Hoe groot is de hardeschijf als ik vragen mag? Of heb ik het over het hoofd gezien. Ik denk dat de hardeschijf toch het belangrijkste is in dit geval. Als er niet voldoende ruimte is voor een goede installatie zul je hier last van krijgen.

Als je, je bestanden veilig stelt lijkt het me gewoon het best om het eens uit te proberen.
 
Laatst bewerkt:
Opslagruimte zal max. 32 Gb EMMC flash zijn....dat hebben die kansloze dingen allemaal...
 
ik heb de xfce variant van mint genomen en ik probeer nu logitech mediaserver te downloaden. wat helaas tot nu niet lukt. na lang wachten krijg ik een scherm gevuld met acracadaba en rode vlakjes.
ik lees ergens dat ik misschien perl nog moet downloaden. gedaan maar geen verschil.
misschien was ik te haastig en vergeten de software bij te werken wat nu gebeurd.

edit: nee geen verschil
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan