Windows 7 Systeemherstel hangt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anton1210

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2012
Hallo,

Ik ben een PC aan het repareren van een kennis.
Het gaat omeen game pc (oudere type Asus met P5 quadcore).
De pc heeft drie harde schijven waarvan er twee in RAID 2 configuratie.
Hij is al eerder gecrashed op een ton of twee aan malware. Dagen mee bezig geweest en alles kunnen repareren.
Nu is de eigenaar er "netjes" mee omgegaan maar is op enig moment data aan het verschuiven geweest.. geen idee wat ie bedoeld maar zover ik het begrijp heeft hij data van de Raid HDD's over willen zetten naar de normale HDD of andersom.
Na afsluiten en andere dag weer opstarten doet de pc het ineens (?) niet meer.
Ik vermoed een dll gekilled of iets dergelijks.
Volgende is waarneembaar:
1) Normale opstart en Windows splashscreen komt opmaar start in geen eeuwigheid meer door.
2) Opgestart en op F8 hameren.
Safe mode resulteert in een windows start leegscherm..(?)
3) Opgestart en opF8 hameren.
Teruggaan naar laatste goede config werkt niet... er gebeurd niets
4) Dus de recover CD erin en hameren op F8 en daarna systeemherstel.
Na doorstart verschijnt het opties scherm met daarop het herstelpunt.
Tot zover goed echter...
Ik kan met geen mogelijkheid op "volgende" drukken omdat de muispointer de ronde zandloper laat zien... ik wag nu al een eeuwigheid maar er gebeurd helemaal niets.

Zelfs de keuze om Win7 opnieuw te installeren werkt niet ????

Wat kan ik doen??

De Jean,

Dat heb ik al geprobeerd maar dan krijg ik ook die zandloper die niet weg wil.
Systeem een hele nacht laten doorhobbelen in de hoop dat een proces dat mogelijk in de achtergrond draait een keer klaar is... helaas.

Nog andere suggesties?
Is er een dos based autostart malware remover beschikbaar??
Ik denk dat er een malware procesje de boel blokkeerd.
Dat hoop ik dan tenminste want ik weet het echt niet meer.
:shocked:

Tnx Lange Pier,

Ja dat heb ik idd ook al geprobeerd.
Kan ik in ieder geval wel bij de HDD's komen.
Maar de oplossing heb ik nog niet dus als er iemand is met tips... graag :thumb:

Doe maar.............
Wat heb je dan geprobeerd met de HBCD?

Raid eraf halen, met de boot DVD opstarten, wil het dan wel?

De Raid config heb ik maar even gelaten voor wat het is anders is de data gelijk weg :(

Wel getriggerd door je opmerking heb ik de Raid (overigens Raid0 striped.. sorry foutieve info) schijven gescheiden van de enkele fysieke schijf.
Dus 2 Raid schijven en 1 "normale".
Die Raid schijven heb ik weer kunnen herstellen en dat start ook op in een sessie.
Die enkele schijf aan de praat krijgen resulteerd in een zwart scherm met witte muispointer.
Geprobeerd dit te herstellen met de Win 7 recovery disc maar dat wil nog niet zo lukken.

Suggesties??

Ben ik weer.
Dat met die schijf kan ik vergeten. Geen leven in te krijgen. De Raid schijven draaien redelijk goed. Als ik die separate schijf formatteer (mits mogelijk) kan ik dan een image of iets terugzetten vanaf de Raid schijven zodat deze schijf weer normaal acteert? En hoe doe ik dat? Nooit gedaan eigenlijk. Alvast bedankt voor de reacties

Weet niet of er een image op staat en waarmee hij is gemaakt, je hebt over het algemeen een boot cd van de fabrikant van het image programma nodig.

Auw. Die heb ik niet. Het is een game pc op basis van asus board dus dit gaat m niet worden.
Bedoelde eigenlijk om een image van de raid sectie naar de defecte schijf te zetten.
Wat ik raar vind is dat als ik de defecte schijf opstart met de wel werkende raid sectie dan zie ik een windows herstelpunt.
Dat herstelpunt kan ik dan helaas niet starten.
Doe ik de raid loskoppelen dan kan ik niet herstellen en zie ik het herstelpunt ook niet.

Voor de "duidelijkheid" ik dacht eraan een image via windows7 vanaf de raid te branden naar de defecte schijf, na formatteren en herstellen met win 7.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo, Ben inmiddels weer een paar stappen verder maar ik krijg de HDD niet in orde.
Het is een western digital schijf typt 3200AAKS.
Acronis gedownload en getracht de schijf opnieuw op te lijnen met de tool.
De tool geeft aan dat er niets aan de hand is maar het gekke is dat hij niet oppakt bij reboot.
Met de Hirens cd en de tools afgelopen waaronder smart.
Smart geeft aan dat er een defect is aan het begin van de schijf.
Wat kan ik doen?
Schijf als verloren beschouwen?:(

Ik hoor het graag.

Laatste toevoeging.
Ik heb Acronis gedownloaded. De meest recente versie en die geschikt is voor de bewuste schijf.
De Acronis software komt met USB bootable installatie. Dikke 10 voor Western Digital.
De Hirens CD is duidelijk verouderd want nu lopen de test en repair gedeelten als een zonnetje.
De schijf kon helaas niet worden hersteld maar dat wisten we al natuurlijk :D
Alo met al een hele hoop weer geleerd en ik wil iedereen van harte bedanken die een bijdrage heeft willen leveren aan dit Topic.

Ik sluit hierbij dit Topic:thumb:

@Anton1210
Ik heb je vraag de "status opgelost" gegeven n.a.v. je verzoek.
Als Topic Starter vind je die optie in de donkerblauwe werkbalk boven je openingspost (tab "Onderwerpopties") , sluiten is voorbehouden aan moderators of het systeem.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan