WIndows 7 terugzetten naar Windows XP kan dat??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lejonn

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2011
Berichten
29
Beste forum lezers,

Ik heb sinds kort Windows7. Daarvoor had ik WIndowsXP
Toen ik windows7 kreeg werd mijn PC ineens traag en mijn Lokale Schijf had nog maar 500 MB over aan ruimte en dat vond ik wel vreemd want ik op WindosXP gewoon nog 20GB over. Dus ik zou willen weten of ik het terug kan zetten?

Groetjes Lejonn
 
dat je pc traag wordt zou kunnen, maar dat hangt af van de specificaties. Als je toch een apparaat hebt met minstens een Core(2) cpu of vergelijkbaar, zou dat in principe geen probleem moeten zijn.
Windows 7 zou in theorie óók moeten werken op bijvoorbeeld een Pentium4, maar daar zitten wat haken en ogen aan. Tenzij Windows dan flink wordt uitgekleed, werkt dat niet bepaald vlotjes.

Wat betreft die schijfruimte... dat is raar. Windows7 is geen lichtgewicht, maar dat je opeens meer dan 19GB kwijt bent aan windows, dat geloof ik niet. Dan is er iets niet goed gegaan. Heb je Win7 náást winXP op je systeem gezet, dus zonder XP eerst te verwijderen? Staat alle installatiedata er ook nog op soms? Dan schiet het wel lekker op met je schijfruimte.

Verwijderen van Win7 en terug naar XP (afhankelijk van hoe je de installatie hebt uitgevoerd) gaat niet zomaar. Als het al lukt, blijf je zitten met massa's onvertollige data die overal op je systeem onnodig ruimte inneemt.
Beste is om het hele ding te formatteren en opnieuw te installeren vanaf nul. Backup al je data, favorieten, mail, etc., verzin welke programma's je allemaal (terug) wilt hebben, verzamel registratiecodes en installatieschijven, maak een avondje vrij en installeren maar....
 
Maar van al dat back-uppen snap ik niks dus daarom zou ik graag weer XP willen hebben want daar had ik nog genoeg ruimte. Of je wil misschien back up uitleggen als dat kan?
 
Windows 7 en Windows XP zijn besturingssystemen en niet zomaar een willekeurig programma. Je kreeg Windows 7 ook niet zomaar, daarvoor heb je een keuze gemaakt. Bij een juiste installatie en een geschikt systeem zou dit normaal beter moeten werken dan Windows XP. Is die Windows 7 wel legaal? Op XP had je 20GB over? Dat is ook niet veel. Ik denk dat je met meer informatie over het systeem (processor, harde schijven, RAM etc.) moet komen om de zaak goed te kunnen beoordelen.
 
MIjn pc is heel "oud" en heeft maar 25GB geheugen en dat is echt niet veel daarom snap ik nie dat ik op windows 7 ineens zo weing had
 
MIjn pc is heel "oud" en heeft maar 25GB geheugen en dat is echt niet veel daarom snap ik nie dat ik op windows 7 ineens zo weing had
gewoon een externe harde schijf erbij nemen, en alle belangerijke spullen erop zetten
en dan die schijf (waar windows op staat) formateren, en dan Xp op nieuw installeren, daarna de externe harde schijf weer gebruiken om je data weer terug te zetten, misschien een suggestie
om later een interne harde schijf erbij te kopen, kosten tegenwoordig niet zo veel meer
en je kunt nog steeds IDE schijfen krijgen bij Azerty
 
Me pc hoeft nie sneller maar ik wil gewoon XP terug kan dat??
 
Windows 7 is een groot programma qua GB en heeft ook meer RAM (geheugen) nodig. Dus ook niet geschikt voor een ouwe pc. Maak back-ups met Norton Ghost 14.0, SyncBack, Acronis, AllwaySync, Paragon etc. etc. Waarbij SyncBack het gemakkelijkst is, immers het besturingssysteem is van ondergeschikt belang en de Verkennerstructuur is in de back-up direct zichtbaar. Eén map aanmaken op een externe HDD en daar gooi je alles in (plaats je de back-up).

Windows XP opnieuw installeren en dan kijken wat je waar moet terugzetten. Sommige zaken moet je exporten zoals accounts en e-mails van e-mailprogramma's. En dat alles zul je dan zelf moeten doen of je moet er iemand bijhalen die er verstand van heeft. Anders komt je geheid in de problemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan