Windows 7 Thuisgroep probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pcfreakske2000

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2007
Hallo iedereen,

Vandaag heb ik op mijn vriendin haar laptop Windows 7 Home Premium geïnstalleerd.
Op mijn desktop pc staat al een tijdje Windows 7 Home Premium.

Maar nu lukt het dus niet om een Thuisgroep aan te maken.

Ik heb de Thuisgroep op mijn desktop pc aangemaakt.
Ik krijg dan het wachtwoord van de Thuisgroep en dan ga ik naar de laptop van mijn vriendin.
Als ik het wachtwoord van de Thuisgroep invoer, dan zegt hij dat er geen Thuisgroep aangemaakt kan worden.

We hebben thuis Kaspersky PURE 2.0 geïnstalleerd. Windows 7 geeft aan dat de firewall niet van Microsoft is en dat die mogelijks voor problemen zorgt en dat ik iets moet wijzigen in Kaspersky. Heb al in Kaspersky gezocht maar heb nog niet gevonden waar dat zou moeten zijn.

Kan iemand mij helpen ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik neem aan dat ze beide dezelfde thuisgroepnaam hebben? Kan je het wel werkend krijgen zonder wachtwoord?

Topic verplaatst van Software-Overige software ----> Besturingssytemen-W7.

Succes met je vraag.

Hallo iedereen,

De werkgroep is dezelfde. Heb in "Systeemconfiguratie" onder tabblad "Services" gekeken of volgende actief waren :

- Homegroup Listener
- Homegroup Provider

En dit was op mijn desktop en op mijn vriendin haar laptop ( beiden dus Windows 7 Home Premium ) het geval.

Wij draaien Kaspersky PURE 2.0 ( 12.0.2.733, de laatste nieuwe versie ).
Op mijn vriendin haar laptop en mijn desktop geeft hij wel aan dat ik Thuisgroep moet toestemming geven. Maar ik weet dus niet waar ...

Weet iemand het ?

Hier staat wat je allemaal kan doen als je een netwerk niet ingesteld krijgt. Ik adviseer je eerst fix it te downloaden en daarna de andere opties te proberen...

Succes!!

Als ik de probleemoplosser Thuisgroep op beide computers laat lopen geeft hij aan dat "Kaspersky PURE" geïnstalleerd is, maar dat er een probleem is om de Thuisgroep toe te voegen. Dus volgens mij ligt het probleem bij Kaspersky.

Heb in Kaspersky PURE al de netwerk instellingen nagekeken en volgens mij is daar geen probleem.
Volgens mij houdt Kaspersky PURE de thuisgroep tegen ...

Zou je kunnen proberen (tijdelijk) Kaspersky uit te zetten en dan je netwerk te testen met probleemoplosser?
Zolang je het internet niet op gaat, kunnen er niet echt problemen komen, dus daar hoef je je niet druk om te maken ;)

Succes!

@Pcfreakske
Je hoeft niet bij iedere reactie "Hey iedereen" te gebruiken (zie ook de wijzigingen v.d. tekst).

Ik had via de Kaspersky Technische Ondersteuning een aanvraag gedaan omtrent dit probleem en men heeft mij de procedure uitgelegd.

Ik moest de instellingen herstellen van Kaspersky PURE 2.0.

Daarna de computer ( die van mij, desktop en de laptop van mijn vriendin )

Het probleem is dus opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan