Windows 7 traag bij opstarten :O

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommy117

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2009
Berichten
6
Hallo, ik heb sinds een paar dagen een nieuwe pc ( HP: i5-750 cpu, 6gb ram enz.) en vond bij de eerste dagen als dat de pc er langer over dee als dat ik van windows 7 zou verwachten, namelijk zo rond 25sec , maar daar kon ik mee leven. Nu moest ik gisteren een windows update doen( geen probleem dacht ik) maar de volgende dag merkte ik opeens dat de pc er dik 4 a 5 minuten over dee om van dos naar het windows inlog scherm te komen:(. na dat was de pc wel snel op het bureaublad maar ik ben er niet blij mee dat mijn nieuwe pc met de o zo snelle windows 7 opeens er 5minuten over doet. Zou iemand mij hier mee kunnen helpen ? alvast bedankt :)
 
wat voor een hardeschijf heb je?
als je zo'n eco hardeschijf hebt zal het een hoop verklaren (eco hardeschijf is een hardeschijf op 5400 rpm) dit zijn meestal de wat goedkopere hardeschijven
 
Totale opslagcapaciteit 1500 GB
Harde schijf-interface Serial ATA
Rotatiesnelheid 7200 RPM

is dit genoeg info ? heb van hardeschijven niet al te veel verstand :confused:
 

Bijlagen

  • Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    89,2 KB · Weergaven: 63
Laatst bewerkt:
ligt dus niet aan hardeschijf :S haal de randapparatuur er eens uit bij mij is het zo als ik mijn speakers er uit haal dat hij ook sneller boot
 
Heb ik gedaan , alleen de muis en toetsenboord erin gelaten , geen effect :shocked:
 
Ik heb zelf dit probleem ook gehad. Meestal als je je laptop/pc koopt wordt windows 7 voorgeinstalleerd. Het probleem is dat er meestal naast windows 7 ook ontzettend veel andere software erop wordt gegooid en 60 % hiervan heb je absoluut misschien niet nodig. Denk aan videobewerk programma's, gezichtsherken, opschoon programma's, drivers MET IRRITANTE SOFTWARE DAT OPSTART BIJ AANMELDEN. Ik heb zelf ook een i7 processor systeem en mijn tip is. (Ik weet niet of de fabrikant je ook een windows 7 Instal cd heeft gegeven) voer gewoon een schone windows 7 installatie uit. Heb je geen CD van windows 7? Type dan bij opstarten msconfig en vink alles uit bij opstarten wat je niet nodig hebt.
Als je een schone installatie uitvoert zal ik eventueel nog wel een videokaart driver downloaden als je veel gaat gamen.

Als het goed is duurt het opstarten nou minder dan 90 seconden.

Mocht dit nou echt allemaal niet helpen dan zal ik in plaats van afsluiten sluimerstand gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Heb je geen CD van windows 7? Type dan bij opstarten msconfig en vink alles uit bij opstarten wat je niet nodig hebt.

Zorg ervoor dat je bent aangemeld met een gebruikersaccount met administratorsrechten.
Ga naar start > Programma's > Bureauaccesoires
Klik rechts bij Opdrachtprompt en voer uit als administrator.
type in het zwarte scherm msconfig
Ga naar tabbladje opstarten.
Kun je in een nieuwe reactie eens vermelden wat daar allemaal aangevinkt staat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan