Windows 7 U 64 & 7 P 32 naast elkaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimpernel

Verenigingslid
Lid geworden
19 jan 2002
Het door mij bestelde supernotebook zou met beide systemen overweg moeten kunnen maar dit schijnt grote problemen te geven. Ultimate 64-bits wil ik om volledig op steeds hogere eisen voorbereid te zijn en Professional 32-bits om (dacht ik) oudere software al dan niet met een virtueel systeem te kunnen blijven gebruiken. De door mij opgegeven verdere configuratie zou daarvoor ook ruimschoots voldoende zijn.
Toch schijnen er moeilijkheden te zijn bij de installatie van deze twee systemen: ze worden beiden dan 64-bits en dát moet nu juist niet!
Wie weet hier iets verstandigs over?

Pimpernel.

Vrijwel alles draait tegenwoordig gewoon onder de 64bit versie. Ik voor mij zie geen noodzaak daarnaast een 32bit versie aan te houden.

Heb je krachtige hardware en vooral voldoende geheugen dan kun je een willekeurige goede VM installeren en daarbinnen een 32 bit os.
Ik heb zelf goede ervaringen met VirtualBox maar ik hoor ook goede berichten over de andere VM's. En alle waar is naar zijn geld, voor mij is het nog virtueel testen en spelen.

Voor bedrijfstoepassingen (speciaal ontwikkelde software) kan het een heel ander verhaal zijn. Dat is vaak ook de bottleneck waarop de upgrade in een bedrijf spaakloopt.

Laatst bewerkt:
Snik, snik...

Het probleem is onverwachts opgelost door een mededeling van de leverancier dat beide systemen naast elkaar niet mogelijk zijn: men krijgt het niet werkend…
De keus blijft dan uiteindelijk voor de Ultimate-versie. Waarom het niet werkend zou kunnen zijn is mij volstrekt onduidelijk. Twee systemen, ieder in een eigen apart opstartbare partitie, m.i. moet dit toch te realiseren zijn? Welk dualbootsysteem er gebruikt is weet ik nu ook niet.
E.e.a. maakt het wel wat eenvoudiger… Maar daarvoor had ik zo’n zware configuratie niet gekozen!

Pimpernel.

Ja dat is wel vreemd ja. Een goede bootmanager deed dit truckje altijd zonder problemen... Het lastigste bleek meestal de installaties zelf (juiste volgorde etc).
Het kon altijd zonder meer om twee (of meer) primaire partities die opstartbaar zijn, naast elkaar te gebruiken. Maar wel mocht er altijd maar een active zijn, de ander(en) werd(en) dan hidden gemaakt. En dat is nou net de taak van de bootmanager.
Dus als je tijd genoeg hebt, zoek dan een goede boot manager en probeer het nog eens! :)
Fabrikanten geloof ik ook nooit op hun woord, al is dat wel altijd voor eigen risico.
Maar ik ben nogal eens eigenwijs! ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan