windows 7 ultimate ipv windows 7 starter

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmert26

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2008
ik wil een mini laptop gaan kopen, maar nou hoor ik van veel mensen dat windows 7 starter een aantal dingen niet kan/niet ondersteund. Heeft iemand ervaring met het installeren van windows 7 ultimate of home premium of iets dergelijks ipv windows 7 starter.
alvast bedankt :)

Windows 7 starter wordt niet op mini laptops uitgeleverd om je 'te pesten' maar omdat de starter versie lichter is dan alle andere versies. En ja, er zijn de nodige beperkingen in de starter versie, maar het is maar twijfelachtig of je daar je laptop voor had willen gebruiken.
a. Geen mogelijkheid een andere achtergrondplaatje te kiezen (of in ieder geval niet een van jezelf).
b. Geen Aero
c. Geen volledige backup van de hele schijf mee te maken (maar dat kan op de Home Premium versie ook niet)
d. etc. (niet echt belangrijke features)

Kortom: Ik zou (als ik jou was) voor een mini laptop zeker geen 'grote' versie van Windows 7 gaan gebruiken. Als het apparaat wordt geleverd met Windows 7 starter is dat (voor normaal gebruik) meer dan goed genoeg én de laptop kan het ook fatsoenlijk draaien.

Tijs.

@timmert26 : als je een netbookje gaat kopen dan kan je gerust volstaan met 7 Starter. Deze versie draait nu bijna een jaar op mijn 10 inch netbookje en ik ben er uiterst tevreden over. Ik gebruik mijn netbookje primair als agenda, Office machine, 'uitzending gemist' en zo nu en dan om wat mee te surfen. Dat lukt allemaal prima met 7 Starter.

Als je 'uitgekeken' bent op het standaard 'saaie' burobladachtergrondje van 7 Starter dan download je dit en vervolgens kan je het buroblad in Starter naar wens veranderen.

Voor alle duidelijkheid : ik heb een bloedhekel aan 'tweaks', zeker omdat je lang niet altijd kan voorzien wat er allemaal met je systeem gebeurt. De Oceanis tweak die ik in de alinea hiervoor linkte is 100% veilig en het geïnstalleerde tooltje kost nog net geen MBtje van het werkgeheugen.

@tijs : met mijn 7 Starter kan ik een volledige Windows backup maken.

Laatst bewerkt:
voor de aero kun je ook aankrijgen in win 7 starter maar is de vraag of je mini laptop dat gaat trekken

Ik zou het gewoon eerst proberen met Starter. Als het echt niet bevalt kun je nog altijd Home Premium of Ultimate kopen. Maar als je het niet nodig hebt moet je het ook niet doen.

oke :) dan koop ik er binnenkort inderdaad 1 en dan probeer ik het eerst wel even :) bedankt allemaal

Laatst bewerkt:
Mij lijkt dat dit bericht dan is opgelost. Kun je bovenaan de pagina de status veranderen? :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan