Windows 7 ultimate, waar ben ik aan begonnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

computernewbie

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2011
Berichten
6
Hoi allemaal,

Aangezien mijn computer volgens mij vol met virussen zat en ik het wel eens tijd vond om al mijn oude rommel eens te verwijderen van mijn pc, heb ik besloten windows 7 ultimate op mijn computer te installeren. Het wil echter allemaal niet echt vlotten.

1. Ik had geselecteerd dat oude bestanden verwijderd moesten worden (had 2 opties bij opnieuw installeren en dit was de onderste optie, de c-schijf staat alleen nog vrolijk vol met program files etc. Wat heb ik fout gedaan?

http://www.schoonepc.nl/i/windows7/setupaangepasteinstallatie.png die onderste had ik dus geselecteerd

2. Volgens mij moet ik nu allemaal drivers gaan installeren, en echt geen idee hoe dit moet. Internet doet het bijvoorbeeld niet wegens iets met netwerkadapter, en resolutie beeldscherm gaat niet hoger dan 1600x1200.

En dan nog een klein vraagje tot slot. Ben ik als computernewbie gewoon dom dat ik Ultimate heb willen installeren (had toevallig die cd liggen) en moet ik maar weer gewoon windows home premium erop zetten? Of is het allemaal niet zo moeilijk en moet windows ultimate ook voor mij gewoon prima werken?

Alvast hartelijk bedankt!
 
Hoi,
welkom op Helpmij
als newbie had je jezelf die moeite kunnen besparen om Ultimate te installeren.
Als je een merk pc/laptop hebt dien je wss bepaalde drivers (netwerkkaart e/o chipset) bij de fabrikant van je pc/laptop te downloaden.
 
Met Windows 7 Ultimate is het zeer belangrijk een schone installatie te doen. Ik zou je willen aanraden dat door iemand te laten doen die er verstand van heeft en dat veel vaker heeft gedaan.
 
Tnx, hoop dat ik hier de oplossing voor de problemen vind, anders lukt het nergens denk ik zo.

Maar ga ik het mezelf er nou makkelijker op maken om nu weer windows 7 home premium erop te zetten, of heb ik dan dezelfde problemen? En hoe kan het dat mijn harde schijf niet gewoon leeg is gehaald? Ik zal morgen even contact opnemen met de winkel waar ik hem heb gekocht. Het is geen merk namelijk, maar ik zie wel altijd hun naam in beeld verschijnen. (Salland www.salland.eu)

@ hulk: ik hoor het al, morgen windows 7 home premium erop zetten dan maar. Tnx voor jullie advies.
 
Laatst bewerkt:
Het is niet moeilijk met windows 7 ultimate, niet veel verschil.
het is wel e zwaarste windows versie en je hebt updates met taalpakkettetn, wanneer je deze niet gebruikt kun je deze beter verbergen :)
Dat kan allemaal in windows update.
Ik weet niet of je CD bootable was, maar het is waarschijnlijk misgegaan omdat je niet via de CD je schijven hebt geformatteerd..
Met je drivers is het wel even moeilijk..
Je hebt bljkbaar een ander PC tot je beschikking.
De grote oplossing die je nodig hebt voor de hoofdoorzaak van je problemen.
Zoek je laptoptype op. Zoek dan met je andere PC naar Drivers voor je laptop type (in mij geval: Drivers ASUS k52JC)
Dan kom je op een site uit, met de drivers voor je windows 7.
Deze drivers kun je op een USB zeten en uitvoeren in je PC zonder internet (download eerst de WIFI-LAN driver)
Is dit te moeilijk kun je nog altijd dit doen:

Zoek op je andere PC via googel naar: Download Speccy (klik hier)
Kopieer het en plak de setup (Exe bestand) op je USb>
INstalleer Speccy dan op je windows 7.
Je hebt in dit programma een mooi overzicht van je hardware.
Kijk ten eerste bij:
Network adapter (of wifi adapter)
Daar staat bij mij bijvoorbeeld onderin: ATheros met een typenummer)
Zoek op je andere PC exact nara die typenummer, en download de driver nara je USB.
Installeer hem dan op je windows 7.

Als je veel geluk hebt download windows UPdate zelf de rest van de hardware via windows Update!
Zo niet, dan kun je nu op internet zoeken naar de rest van de drivers.

Als eerste raad ik je dus netweork drivers aan en dan je VGA drivers.

Succes!
 
Dankje!

Dat met die drivers klinkt wel alsof het moet lukken, maar wat ik fout heb gedaan bij windows installatie is me een raadsel, want veel keuzes heb ik niet gehad. Wil namelijk die harde schijven gewoon per se geformatteerd hebben. Kan nu wel eerst met die drivers aan de slag, maar denk dat ik toch eerst windows goed moet installeren.

Moest dubbelklikken op cd, en een .exe bestand openen voordat hij windows opnieuw ging installeren, weet niet of dat wat zegt?
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Je hebt geen koude installatie gestart zo te zien.
Je deed de CD in je windows vista, en hebt windows 7 zo geïnstalleerd.
Dan laat hij inderdaad bestanden staan omdat hij het ziet als een upgrade..
Wat je kan doe vóór je mijn vorige tip gaat opvolgen is dit:
Start je PC met de CD er in, vaak start hij dan automatisch de windows CD.
Doet hij dit niet, dan moet jehet aanpassen in je BIOS, waarschijnlijk met de toets F2.
Hier druk je op wanneer je het merk van je laptop ziet, in een logo (meteen als hij aan gaat).
IN het menu wa tje dan krijgt staat ergens: Boot.
Hieronder staat een lijst, zorg ervoor dat je CD/DVD-Rom drive (of iets dergelijks) Bovenaan zet.
Dan Save+Exit en je PC start zichzelf opnieuw op.
Nu hoort de installatie zich "koud" op te starten.
Wanneer je tijdens de installatie in een partitie menu komt, selecteer je C partitie (ik weet niet hoe veel partities je hebt)
Klik hier met rechts op, en dan op Formatteren. Dan gooit hij heel die schijf leeg.
Als je ALLES TOTAAL van je PC af wilt gooien doe je dit met alle partities die je tegenkomt.
Klik daarna op je hoofdpartitie (nummer 0 of 1) en dan op volgende.
Hij installeerd nu windows 7 voor je, en dat op een schone manier.
Daarna kunje mijn vorige tip opvolgen als dit nog nodig is tijdens deze manier van installeren.
Succes!
 
Tijd om het vandaag eens te proberen. Hou je op de hoogte. Bedankt iig man! (windows inmiddels netjes geinstalleerd met geformatteerde schijven, jihoe)

Inmiddels erachter gekomen dat netwerkadapter op moederbord zit

http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3440#dl

Driver onder LAN gedownload en op usb gezet, uitgepakt op bureaublad, en vervolgens setup geopend, helaas gebeurt er niks. Ook als ik eerst mijn windows selecteer en het exe bestand opent geeft hij de fout ''install protocol driver''

Als ik het mapje van protocol driver open, krijg ik 3 bestanden, waarvan 1 27kb .sys bestand. Hoe installeer ik dit? Gewoon dubbelklikken gaat helaas niet werken.

http://www.runscanner.net/lib/RtNdPt60.sys.html

Volgens mij moet ik deze jongen openen, maar ik kan er flink naast zitten uiteraard. Download net via die link met driver agent, maar daarvoor is ook weer internet nodig.

Denk dat er nog maar 1 ding opzit: dat ding het raam uit
 
Laatst bewerkt:
Trouwens, als ik nu windows 7 home premium er maar weer opzet, heb ik dan dit gedonder niet met drivers? Want in principe heb ik ultimate helemaal niet nodig, had die cd hier toevallig liggen, vandaar.

Edit: Ik ga inderdaad vanavond windows 7 home premium erop zetten en dan horen jullie wel weer van me, want dat is ook 64-bits. Bedankt voor alle hulp tot nu toe nogmaals, voorlopig ga ik zelf wel even aan de slag.

Greetz
 
Laatst bewerkt:
Tot slot, het is allemaal gelukt hoor. Toch maar windows ultimate 32 bits erop laten staan, volgens mij merk ik verschil 32 en 64 bits toch niet. En wat drivers betreft, ik vond een cd bij de verpakking van het moederbord met drivers. Alles doet het nu gelukkig. Tnx allemaal!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan