windows 7 update blijft in behandeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Lastig probleem, Windows 7 heeft diverse updates die "in behandeling" blijven. Ook wil de computer telkens rebooten.
Ik heb al update service uit/aan gezet.
Verder een MS quickfix voor updates gedraaid.
En Windows opnieuw opgestart via msconfig met alleen Windows services.
Ook Windows Update Agent bij laten werken naar de nieuwste versie.

Nu weet ik het niet meer. Zijn er tips te geven hoe ik dit verder kan aanpakken?
Thanks!

Soms gebeurt het en soms lost het zich ook vanzelf op (is bij mij 2x gebeurd)

Wat je nog even kunt proberen is het tijdelijk uitschakelen van de firewall en virusscanner.

Hoi @gast0225, dank voor je reactie (snel ook). Nou het is al paar weken zo en geen verandering.

Hoe zo tijdelijk uitschakelen Firewall/Virusscanner? Op de pc draait overigens Panda antivirus. Denk je dat dit helpt dan?
Als ik die uitschakel en de pc reboot dan zal de virusscanner weer aan staan. Dus ik begrijp niet precies hoe dit te doen.

Thanks!

Tja, Microsofts wegen zijn soms ondoorgrondelijk, vandaar het advies om even de scanner en de firewall uit te schakelen. Hoe je dat in Panda doet weet ik niet, maar in mijn scanner is het een kwestie van 2 vinkjes / schuifjes veranderen en hij is tijdelijk offline. (Naast de firewall die ik op soortgelijke wijze uit kan schakelen).

Bijlagen

• disable.jpg
    disable.jpg
    97,3 KB · Weergaven: 75
Laatst bewerkt:
Windows updates voor Windows 7 zijn al meerdere keren langsgekomen recent.

Zie (bijv.) hier, posting #13.
Concreet zou ik beginnen met SURS en analyse van Checksur.log daarna.

Tijs.

@damnsharp : ik heb nog een vraagje (maar misschien ben je al druk bezig met alle workarounds)

in regel 1 van je startbericht heb je het erover dat de machine steeds wil rebooten. Hoe letterlijk moeten we dat nemen / zien?
Is dat tijdens het normale gebruik van de computer : Word, browsen, etc. etc. of vraagt 'ie daar alleen om als je op de updatepagina bent?

Super! Top forum is dit toch :-)
@Tijs ik had wel rond gekeken maar niet goed genoeg dus. Bij die thread staan diverse mooie (mogelijke) oplossingen, ik ga zeker met dat Surs en zo aan de slag.

@gast0225, nou als je de pc opnieuw opstart krijg je meteen melding dat er updates klaar staan en dat de pc moet rebooten. Die melding komt na reboot weer terug.
Kijk ik bij Windows Update dan zie ik niet het schermpje staan van hoeveel updates er klaar staan maar alleen melding dat de pc gereboot moet worden. Ik kan dus niets aanvinken of zo.
Als ik kijk bij geschiedenis zie ik meer dan 10 updates op in behandeling staan.
Dit alles na een "Windows 10" update die als mislukt staat.

Ik zie trouwens dat ik nog een belangrijk punt ben vergeten te vermelden; de elende begon nadat ik de win10wiwi utility had gedraaid.
Overigens ook even gekeken of ik systeemherstel kan doen maar voor die utility is er geen herstelpunt.

Maar goed, ik ga met de diverse linkjes uit die ander thread aan de gang!

Oeps, daar komt onze grote vriendelijke vriend (of vijand) Win 10 weer eens voorbij........... ;) :D Ik duim voor je dat één van de door Tijs genoemde suggesties gaat werken, maar na je opmerking over een mislukte Windows 10, vrees ik met grote vrees..................

Je hebt niet heel per ongeluk een systeembackup van vóór de ellende?

offtopic : ik kreeg zojuist een mailtje van iemand die wilde weten wat er aan het eind van dat lichaamsdeel met haren te zien was (in dat plaatje van mijn virusscanner). Welnu : aan het eind van dat lichaamsdeel (mijn arm) ben "ik", gast0225, te zien, 8 weken oud. Verder in de bijlage gast0225 zoals 'ie er nu uitziet. ;) :D )

Bijlagen

• eind van de arm.jpg
    eind van de arm.jpg
    78,2 KB · Weergaven: 71
Laatst bewerkt:
offtopic: Goh wat een mooi beest zeg! Leuk om te zien. (hebben zelf een Duitse Herder en Friese Stabij gehad, jammer genoeg gaan hemelen).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan