Windows 7 Update

Status
Niet open voor verdere reacties.

WY79

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2010
Berichten
162
Ik heb 2 updates van Windows & die niet willen lukken. Dat zijn:
- Update voor Windows 7 voor Windows x64 systemen (Code: 80242016) Er staat bij dat ik de computer mogelijk opnieuw moet opstarten om deze update van kracht te laten worden. Dat werkt niet. Hoe kan ik deze update opnieuw installeren?
- Windows Internet Explorer 11 Windows x64 systemen (Code:9c59). Ik heb enige tijd dat deze update niet wil. Wat is hiervoor de oplossing?

Ik maak gebruik van Windows 7 Home Premium met Service Pack 1
 
Probeer eens het volgende:

Verwijder de volgende map: C:\Windows\SoftwareDistribution
Draai vervolgens nog een keer de Windows update (eerst weer laten zoeken naar nieuwe updates)

Deze map bevat namelijk de reeds gedownloade bestanden voor de Windows updates. Als de update-bestanden om de een of andere reden corrupt zijn geraakt, forceer je nu dat de bestanden overnieuw gedownload worden ;)
 
Schakel je antivirusprogramma en/of firewall incl. alle programma's die contact maken met internet uit tijdens het downloaden en installeren van deze updates..

(Bron)



Wat betreft het falen van het installeren van IE:
Hoe een opdrachtregel met administratorrechten uit te voeren?
Druk op de Windowstoets en typ: opdracht.
Je ziet nu in het startvenster Opdrachtprompt verschijnen. Klik op Als administrator uitvoeren.

opdracht.gif


Typ hier: sfc /scannow
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens het volgende:

Verwijder de volgende map: C:\Windows\SoftwareDistribution
Draai vervolgens nog een keer de Windows update (eerst weer laten zoeken naar nieuwe updates)

Deze map bevat namelijk de reeds gedownloade bestanden voor de Windows updates. Als de update-bestanden om de een of andere reden corrupt zijn geraakt, forceer je nu dat de bestanden overnieuw gedownload worden ;)

@K1pje,

Ik heb geprobeerd de map "SoftwareDistribution" te verwijderen, maar ik krijg dan dat ik sommige bestanden/mappen niet kan verwijderen omdat ze in bepaalde programma's draaien. (Op de achtergrond) Hoe krijg ik nou alles weg?
En als ik heb geprobeerd de map "SoftwareDistribution" te verwijderen en ik probeer te zoeken naar nieuwe updates, krijg ik de volgende foutmelding: Er kan niet naar nieuwe updates worden gezocht. (Code: 80248014)
En ik zie ook dat er meerdere mappen "SoftwareDistribution" zijn, dan staat er achter .bak, .bak1, .bak2. Moet ik die ook verwijderen?
 
Even opnieuw opstarten, dan zal het wel gaan ;)
 
Schakel je antivirusprogramma en/of firewall incl. alle programma's die contact maken met internet uit tijdens het downloaden en installeren van deze updates..

(Bron)




Wat betreft het falen van het installeren van IE:
Hoe een opdrachtregel met administratorrechten uit te voeren?
Druk op de Windowstoets en typ: opdracht.
Je ziet nu in het startvenster Opdrachtprompt verschijnen. Klik op Als administrator uitvoeren.

opdracht.gif


Typ hier: sfc /scannow

@dorado,

Ik heb gedaan wat je zei over die scan. Maar na 24% stopt het. Krijg dan de melding: De aangevraagde bewerking kan niet worden uitgevoerd.
 
Laatst bewerkt:
Even opnieuw opstarten, dan zal het wel gaan ;)

@K1pje,

Dat heb ik gedaan. Nu heb ik de computer laten zoeken naar nieuwe updates. Die heeft hij, namelijk die update voor Internet Explorer 11 voor Windows x64 systemen. Waarover ik al eerder melde.
En bij geschiedenis van de updates staat niks meer. Hoe kan ik nou zien dat ik deze update: Update voor Windows 7 voor Windows x64 systemen, wel is geïnstalleerd?
 
als die niet meer gevonden wordt staat die er al op, aangezien die niet meer geïnstalleerd hoeft te worden ;)
 
@k1pje,

Das dan duidelijk. Bedankt.
Nu nog de oplossing voor de update van Internet Explorer 11 voor Windows x64 systemen. Hoe kan ik dat oplossen??
 
Wellicht gebruik je momenteel niet de 64bitsversie.
Hier staat hoe je je versie achterhaalt. (Onder blijf up tp date)
 
Hierbij de versie van Internet Explorer:
Versie Internet Explorer.jpg

Maar hoe kan ik nou het oplossen, dat ik niet steeds die melding krijg over Internet Explorer 11?
 
Probeer de de 64-bitsversie uit te voeren.
Download
IE 11 (x64).

Als dat niet lukt, deïnstalleer je huidige Internet Explorer.
Bij mijn weten kun je de huidige versie deïnstalleren door te kijken bij Start - Alle programma's - Windows Update - Geïnstalleerde updates.
 
Laatst bewerkt:
Het is me inmiddels gelukt om Internet Explorer te installeren. Ik het is me gelukt door de offline installatie van Internet Explorer 11. Niet door deze link IE 11 (x64) van dorado.
De update van Internet Explorer 11 kreeg ik nog wel, maar nadat ik Internet Explorer 11 had geïnstalleerd en de update had gedaan, was het klaar. Eindelijk na zoveel tijd, van die update van Internet Explorer 11 af. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan