Windows 7 upgrade DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aristotoles

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2011
Berichten
6
Goedemiddag,

Binnenkort ben ik van plan een SSD aan te schaffen. Graag wil ik mijn besturingssysteem dan overzetten op deze SSD. Toen ik mijn PC had gekocht, zat hier een upgrade DVD bij om te upgraden naar Windows 7. Helaas heb ik geen 'recovery disk' gemaakt van mijn besturingssysteem. Het enige wat ik dus heb is de originele upgrade disk.

Is het mogelijk om met deze upgrade disk een schone installatie van Windows 7 uit te voeren? Want normaal gesproken is deze DVD bedoelt om te upgraden vanuit Windows Vista of XP.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen.

Groetjes,
Ivo
 
Hallo frankwannet,

Dus als ik het goed begrijp moet ik eerst een geavanceerde installatie uitvoeren (schone installatie) en hier geen key invullen. Daarna moet ik de DVD weer opnieuw opstarten, en een upgrade uitvoeren?

Moet ik hiervoor eerst mijn harde schijf formatteren? Of kan ik deze installatie over mijn huidige installatie uitvoeren?

Groetjes,
Ivo
 
Heb nog een vraag met de installatie op de SSD. Wanneer ik de SSD geïnstalleerd heb moet daar dus een schone installatie op komen. Wat kan ik dan het beste doen met mijn huidige HDD? Want deze wil ik nog gebruiken voor opslag naast mijn SSD. Moet ik deze eerst formatteren en dan Windows 7 installeren op mijn SSD. Of kan ik gewoon de HDD afkoppelen, Windows 7 installeren op de SSD, en dan pas mijn HDD formatteren? Vraag me af hoe het dan zit met de activatie van Windows, omdat die dan op twee schijven geïnstalleerd staat.

Groetjes,
Ivo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan