windows 7 upgrade lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijsnib

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2008
ik wil Windows 7 build 7100 upgrade naar build 7201 maar dat kan niet omdat ik mijn program files en mijn bureaublad, documenten, muziek enz. veranderd heb van locatie heb (dit geeft de upgrade aan)

het volgende melding krijg ik:

To upgrade Windows, the Users, Program Files, and Windows directories need to be on the same partition. Upgrading when these directories are not on the same partition is not supported. Moving these directories so that they are on the same partition is also not supported. You can choose to install a new copy of Windows 7 Ultimate instead, but this is different from an upgrade, and does not keep your files, settings, and programs. You’ll need to reinstall any programs using the original installation discs or files. To save your files before installing Windows, back them up to an external location such as a CD, DVD, or external hard drive. To install a new copy of Windows 7 Ultimate, click the Back button in the upper left-hand corner, and select “Custom (advanced)”.

Het antwoord heb je inderdaad al zelf gegeven. De huidge opstelling daarmee werkt het dus niet via een upgrade.

Je kunt proberen om de mappen terug te zetten naar de orginele lokatie en zo de upgrade alsnog uit te voeren.

Anders rest je waarschijnlijk niets anders dan hem opnieuw te installeren.

dat zou niet kunnen wand mijn program files 28GB groot en mijn user is 50GB
en de schijf waar Windows op staat is maar 50 GB

Dan rest je niets anders dan het niet te upgraden maar opnieuw te installeren of rustig te wachten tot een latere versie. Op 22-10-2009 komt de officiele versie uit.

Je zul namelijk bij elke upgrade dit probleem krijgen. Als je dus wel steeds wilt kunnen upgraden dan kun je beter je Harddisk anders gaan indelen.

Dat je je eigen gegevens op een andere harddisk (paritite) zet is verstandig maar programfiles etc zou je beter dus bij elkaar kunnen houden op 1 partitie.

ik heb windows opnieuw geinstallert
maar ik wil graag de C: schijf uitbrijden maar dat lukt me niet als ik iets van de D: schijf af haal dan kan ik dat niet toefoegen bij de C: of E: ik doe het gewooen via computer beheer (windows setup lukt ook niet)

ps. ik heb een 1TB

Het is helaas niet zo eenvoudig om dit zomaar te doen. Er zitten wel wat voorwaarden aan om een partitie te vergroten en te gebruiken.

Deze link geeft wat uitleg. Helaas doen de plaatjes op de site het niet maar met de tekst kom je denk ik wel een eind op weg. Is wel van Vista maar stappen zullen nagenoeg gelijk zijn.

http://www.windowscorner.com/vista/installatie/partities_maken_en_aanpassen.php

Deze link bied ook nog wat mogelijkheden
http://forum.computeridee.nl/showthread.php?p=468417

Zeker als je 1 TB hebt zou ik de harddisk eens goed indelen en niet te zuining zijn met de C: als je veel software installeert. Op zich is 50 GB voldoende maar ik weet niet wat je er allemaal aan software op zet.

Bedenk wel als je partitie gaat vergroten/verkleinen er altijd een kans bestaat dat je gegevens kwijt raakt. Zorg dus wel dat je de gegevens die je echt niet kwijt wilt veilig stelt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan