Windows 7 valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kernel Error

Kernel fouten heb jij dus ook. Dezelfde fouten die ik krijg met Windows 7 (en XP).
Mijn pc is nog steeds bij de maker voor controle, ik hoop dat ik morgen of zaterdag meer weet.
Ik houd er rekening mee dat er een nieuw moederbord in moet.
Mijn huidige mobo is wel Windows 7 Ready maar is misschien niet helemaal fris meer.

Hoe heb jij het probleem tot nu toe opgelost??

Laatst bewerkt:
Ik had op een ander forum gelezen dat bij deze fout je je proccesors moet overklokken ofzo, ze hadden het over het overscheiden van de farbikant grenzen van je processor.

Ik heb een Intel Pentium DualCore E6500 processor (2,93Mhz, FSB: 1066). Deze lijkt mij goed genoeg voor Windows 7. Overclocken lijkt mij ook helemaal niet goed voor de processor toe. Dit soort fouten hoor je gewoon niet te krijgen volgens mij. Het lijkt mij dat Windows 7 het dan gewoon hoort te doen of staat je BIOS op ''Default mode'''.

Maar heb je ook gelezen dat de Kernel-fouten werden opgelost bij die mensen die deze BSOD's hadden en daarna hun PC gingen overclocken?? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.

Kernel fouten heb jij dus ook. Dezelfde fouten die ik krijg met Windows 7 (en XP).
Mijn pc is nog steeds bij de maker voor controle, ik hoop dat ik morgen of zaterdag meer weet.
Ik houd er rekening mee dat er een nieuw moederbord in moet.
Mijn huidige mobo is wel Windows 7 Ready maar is misschien niet helemaal fris meer.

Hoe heb jij het probleem tot nu toe opgelost??

Ik heb 2 geluidskaarten, een normale 7.1 en een ingebouwde in de video kaart.
Die in de grafisch kaart heb ik uitgeschakeld, kijk in de geluidsspeler lijst en zorg dat alleen de normale geluidskaart gebruikt word door windows.
Ik heb nog steeds geen Bsods, (ook niet 1...) ben wel nog met office center bezig voor een vervangende, zij hebben deze niet op vooraad maar zorgen daar nu dus voor, mocht de mijne kapot gaan heb ik bij hun gratis eenzelfde model nieuw.

Probeer eens de geluidskaart en un-plug alle onnodige dingen uit je pc, dan kan je rustig (elke dag 1 ) een usb stick, camera, externe hdd etc. er weer in pluggen.
Kortom: probeer mogelijke oorzaken uit te sluiten, uiteindelijk kom je de oorzaak tegen.

Probeer eens de geluidskaart en un-plug alle onnodige dingen uit je pc, dan kan je rustig (elke dag 1 ) een usb stick, camera, externe hdd etc. er weer in pluggen.
Kortom: probeer mogelijke oorzaken uit te sluiten, uiteindelijk kom je de oorzaak tegen.

Ik heb al het mogelijke geprobeerd en bij de winkel weten ze het ook nog niet. Ik heb geen extra geluidskaart, alleen onboard.
Wel heb ik een GeForce 9600GT videokaart erbij op geprikt; voor het gamen. Mijn onboard videokaart heb ik uitgeschakeld. Bij mij loste niets op.

Als ik het goed heb gelezen heeft windows 7 het de eerst 4 maanden wel goed gedaan?

Misschien dat er hier en daar een windows file gecorrupteert is. Probeer eens vanaf je windows 7 DVD op te starten en te laten herstellen, hiermee houd je als het goed is al je bestanden!

Een soort chkdsk zeg maar ;)

redmar

Moet ik dan nie NOG een activatie code hebben?
Zo ja, dan is dat géén optie,
zo nee, dan zal ik dat vanavond nog doen!

Graag hoor ik of iemand hier ervaring mee heeft en die dus weet of er wel of niet een nieuwe activatie code nodig is voor Windows 7 herstel.

Als je herstellen doet niet ;)

Je hebt volgens je PC windows 7 dan al geïnstalleerd, dus valideren is niet nodig.

redmar

Ok, maar ik wacht er nog even mee, ik heb al een tijdje problemen met geluidskaartdrivers en heb dus laatst (ik denk vlak voor de eerste bsod) de videokaart waar ook een geluidskaart in zit ingeschakeld, nu ik die een week of 2 uitgeschakeld heb krijg ik geen bsods meer.
Persoonlijk vind ik de Win7 dvd gebruiken voor herstel best heftig klinken, ik heb nu niet echt een (zichtbaar?) probleem.

Gr R. Gamer

De computer komt gewoon uit de winkel en bijna alles is Onboard, er zijn geen andere toegevoegde dingen die niet standaard zijn.
Alleen de videokaart is een uitbereiding in een pci slot op het moederbord, deze kwam standaard met deze computer.
Als deze delen in conflict met elkaar liggen had ik dat toch al veel eerder moeten merken?

Gr. R. Gamer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan