Windows 7 verandert uw Lamborghini in een “reasonably priced car”

Status
Niet open voor verdere reacties.

srpchulp

Verenigingslid
Lid geworden
16 jun 2009
Berichten
4.525
Hallo,
Ik heb niet zo zeer een probleem, maar meer een ervaring met Windows 7 die ik hier doorgeef en wel dat Windows 7 64 bit Professional erg vertragend werkt op uw mooie nieuwe PC.

Om in Top Gear termen te spreken deze vergelijking: stel u heeft zo’n super car als een Lamborghini aangeschaft en daar hebben ze dan iets aan toegevoegd zodat de metertjes en andere displays er prachtig uit gaan zien, maar helaas zijn daarmee de prestaties van de auto die van de “reasonably priced car” geworden. Niet slecht, maar niet wat u in gedachte had.

Nu las ik gisteren het bericht dat Microsoft dat ook door heeft en dat dat verholpen gaat worden met SP1, maar dat dat niet verwacht wordt voor oktober 2010. Tot die tijd raad ik iedereen aan je mooie nieuwe PC nog lekker op Windows XP te laten draaien.


Hier zijn de details:
De configuratie die ik gebouwd heb is de gaming PC zoals beschreven in de Tweakers Review http://tweakers.net/reviews/1583/3/...-buy-guide-editie-maart-2010-gamesysteem.html
Een razend snelle machine!
Vervolgens daar Windows 7 64 bit Prof op gezet. De installatie verliep vlekkeloos, geen probleem. Daarna alle drivers voor geladen die meegeleverd waren. Ook geen probleem.
Maar dan……het starten van Windows 7 duurt lang (10 seconden langer dan bij XP) en ditto het afsluiten. Tijdens het werken begint Windows 7 allerlei dingen te doen die ongetwijfeld goed zijn voor de betrouwbaarheid en veiligheid van Windows 7, maar wel het normale proces vertragen. Dan is er ook geen “classic” windows view meer , mar ik besef dat dat meer mijn probleem is. En last-but-not-least valt er weinig meer te tweaken aan het systeem daar er veel meer is afgeschermd dan bij Windows XP.
De overall performance is gelijk aan die van mijn oude PC met Windows XP prof. Niet slecht, maar met een nieuwe super PC had ik toch iets anders in gedachte!

Vervolgens Windows 7 eraf en Windows XP 32bit prof erop.
Wat een verschil!!! Nu heb ik weer de “raw power” van een Lamborghini ;)
 
Na dat valt mee hoor. Ik zie al dat je Vista overgeslagen hebt??

Je kunt een systeem als W7 niet meer vergelijken met XP.
En kom op 10sec..waar hebben we het over.
En als ik hier op afsluiten druk, slaat het systeem binnen 5 a 7 sec uit.

Je gaat je XP ook niet vergelijken met windows 95. / 3.1
In de loop van de jaren zijn er technologiën ingebakken die nog niet in XP zaten.
XP is een kant en klare windows nu. Windows 7 staat "net" in z'n schoenen.

Als je op internet het programmaatje Windows 7 manager zoekt en installeert, valt er nog genoeg aan te passen en te tweaken.

Probeer eerst eens AUV, indexer ect. uit te zetten. Dat scheelt al veel.
 
Vista had ik vorig jaar al geprobeerd en die viel ook al snel door de mand als zeeeer traag.

Natuurlijk zal ik win xp niet vergelijken met Win 98. XP is veel stabieler en heeft veel betere functionaliteit. XP is een volledig uitgekristalliseerd systeem en MS moet van goede huize komen om daar veel aan te verbeteren. Dat is natuurlijk ook HET probleem voor MS (en elke andere software leverancier): hoe verleid ik de klant om dat nieuwe spul van me te kopen als ze al dik tevreden zij met wat ze nu hebben. De "oplossing"wordt gezocht in gadgets waar niemand op zit te wachten en allemaal "mooie" uiterlijke dingen waar velen al snel op zijn uitgekeken. Het probleem is wel dat al die extra's een enorm beslag leggen op de hardware waardoor deze traag wordt.
Vooral bedrijven zitten met dit probleem, want hoe kan je de kosten van de overgang van XP naar Win 7 verantwoorden als je vervolgens er niet echt op voorruit gaat (en qua performance zelfs op achteruit gaat).

Goed, dan nog even dit: ja, ik heb de AUV en de indexing uitgezet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan