Windows 7 verplaatsen o.i.d.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Liame
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Liame

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2005
Ik heb een nieuw systeem gekocht met een SSD (Woepie). Nu komt mijn probleem.
In m'n oude pc zaten drie schijven. 1e is de c-schijf, de opstartschijf. daarop stond ook Vista. Verder had ik op de E-schijf Windows 7 32b geinstalleerd. Na een crash van Vista kon ik wel gewoon W7 benaderen. Immers, op de c: schijf staat de bootloader.
Nu heb ik mijn nieuwe systeem zelf in elkaar gezet met de SSD. Ik moest zowel de C:-schijf als de E:-schijf in het systeem zetten om de pc te kunnen opstarten. De SSD is in de BIOS te zien, maar (nog) niet in de verkenner. Nu wil ik op de SSD het nieuwe 64b W7 zetten. Maar ik wil ook het 'oude' W7 32b kunnen opstarten om (tijdelijk) nog te kunnen gebruiken.
Hoe pak ik dit aan? :o
Wie kan/kunnen mij goede tips geven?
Kan ik bv eerst alleen de SSD aankoppelen en de rest even los halen? W7 64b installeren en na installatie de ander schijven weer aankoppelen en bv VistaBootPro gebruiken om alles te detecteren?
Ben benieuwd!!

Als je een nieuw systeem heb, zul je niet kunnen opstarten met de oude windows. Je hebt andere hardware waar de oude windows niet op geinstalleerd is.
Je zult dus een schone installatie moeten doen.

Je kunt wel de oude schijf er bij in hangen en dan de data er af halen, maar er niet van opstarten(dan krijg je blauwe schermen :D ).

Nou, ik bouw altijd mijn systemen zelf. Altijd weer een uitdaging om alles draaiend te krijgen. En ik heb nu dus het nieuwe systeem draaien met mijn 'oude W7 32b'. Dus dat is het probleem niet. Zoals ik al schreef, mijn W7 32b staat op E: en wordt benaderd via C:, in de bootloader.
Dus hoe kan ik straks toch mijn oude W7 32b benaderen, als ik op de SSD het nieuwe W7 64b heb geinstalleerd.

Laatst bewerkt:
Je kunt gewoon 64bit installeren op je ssd en dan krijg je vanzelf een bootscherm met de keuze tussen de 2 windows versies
Waarschijnlijk hebben ze dezelfde naam dus dat zul je moeten veranderen
Dat kan met bcdedit op de cmdpromt

Laatst bewerkt:
OK, heb zojuist W7 64b geinstalleerd. Ga morgen de hhd´s weer aankoppelen en dan zullen we eens zien.
Kom er hier wel weer op terug.

Je kunt het beter installeren met de andere hdd (met de installatie van windows 7 )gewoon aangesloten

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je wc2w? Ik begrijp je niet helemaal. Ik wil op de nieuwe SSD mijn W7 64b besturingssysteem installeren. Maar daarnaast wil ik ook mijn oude, W7 32b dat op een andere gewone HDD staat, kunnen opstarten. Ik heb nu die andere HDD afgeschakeld en op de SSD W7 64b geinstalleerd. Nu de oude HDD aangesloten en VistaBootPro gedraaid. Maar die ziet geen W7 32b op mijn oude HDD.
Wat te doen om die zichtbaar en opstartbaar te maken?

Je moet beide schijven aansluiten en dan opstarten met de win64 dvd ; die installatie zal jouw win32 versie automatisch herkennen .
Na installatie kun je dan bij het opstarten kiezen uit de ene of de andere windows.
Jij hebt die schijf met 32bit windows losgehaald bij het installeren , dat had je beter niet kunnen doen.

Zou er dan achteraf een mogelijkheid zijn om W7 32b 'tevoorschijn te toveren'?
Kan ik bv met de installatie dvd proberen om het 'oude W7 32b' te laten herstellen? Of ben ik dan W7 64b kwijt?

OK, een goeie tip. Ga het proberen met bcedit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan