Windows 7 versnellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geyzes

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2009
Berichten
131
Beste,

een vriendin belde net om even naar haar computer te komen kijken.
Ze heeft enkele maanden geleden een desktop met touchscreen van Medion gekocht die draait onder Win 7.

Nu ken ik wel enkele functies om alles te versnellen zoals in Xp, enkele opstartprogramma's uitzetten, Prestaties op maximaal zetten,...
In de link hieronder geven ze me enkele tips, maar omwille dat ik WIn7 zelf niet gebruik ben ik een beetje bang iets fouts te doen.
Zijn er dingen die ik niet mag uitschakelen of die ik nog kan doen ofzo?

Alvast bedankt!


http://www.scribd.com/doc/15565524/15-Tips-Om-Windows-7-Te-Versnellen-062009
 
Windows 7 sneller laten draaien

Windows 7 beste prestaties
Er zijn veel tweaks om Windows 7 sneller te laten draaien. Je kunt dit doen dmv software en register tweaks maar er bestaat ook de mogelijkheid om Windows 7 optimaal te laten draaien door deze zelf goed te configureren.
Deze configuratie zorgt er voor dat de kauwgomballen modus in Win 7 zo kaal mogelijk wordt, wat als voordeel heeft dat het besturingssyteem sneller zal draaien omdat er minder grafische kracht nodig is om deze aan te sturen. Ook het werkgeheugen wordt minder belast, wat als resultaat heeft dat je direct merkt dat deze soepeler loopt.
Deze configuratie voer je als volgt uit:
Klik op start -> rechtermuistoets op “Computer” en kies voor “eigenschappen”
Kies “Geavanceerde systeeminstellingen”
Klik op het tabblad “Prestaties” voor “instellingen”
Vink vervolgens beste prestaties aan.
Windows 7 wordt nu zeer basic weergeven, echter is het noodzakelijk dat “Clear type” wordt aangezet
Dit doe je als volgt:
rechtermuistoets op bureablad
Ga naar persoonlijke voorkeur aanpassen
kies beeldscherm
Clear type tekst aanpassen-> Schakel deze weer in! .
Windows 7 draaid nu zo optimaal mogelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan