Windows 7 Versnellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mitchelhal

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2010
Berichten
216
Geachte lezer,

Ik wil heel graag mijn PC versnellen. Hij is op dit moment een beetje traag met opstarten (± 5 min.).
Ik wil dit graag sneller kunnen doen. Ook wil ik graag van wat onnodige troep af (ongebruikte bestanden bijvoorbeeld).

De specificaties van mijn PC zijn als volgt:

Moederbord: ASUS M5A 78L-M USB3
Processor: AMD Zambezi FX-6100 Sixcore
Videokaart: ATI HD Radeon 6850 1GB GDDR5
RAM: 12GB DDR3
OS: Windows 7 Ultimate 64-bit

Graag hoor ik van jullie wat de beste mogelijkheid is.

Met vriendelijke groet,
Mitchelhal
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb 12GB RAM. Ik gebruik ook al CCleaner maar heb zo het gevoel dat het niet allemaal sneller laat lopen.
 
Daar heb ik wel eens van gehoord ja. Ik had hem al op mijn PC staan maar had hem verwijderd. Wel een goede aanrader die ik ga proberen.
 
Wil je echt supersnel, investeer dan in een ssd schijf met een clean install
 
@Mitchelhal,

Ik heb je mail adres verwijderd uit het eerste bericht aangezien het niet de bedoeling om via de mail vragen aangaande je vraag te behandelen.
 
SSD is meer een luxe, ook met een gewone HD kan je nog snelheid halen.

Een aanrader ( van mij persoonlijk ) met tuneup utilities is even rustig het programma doornemen, en eerst een " profiel " aanmaken, aan de hand daarvan kan het programma aan jouw wensen je computer optimaliseren. Ook oude bestanden opruimen en defragmenteren kan al genoeg uithalen.
 
Hoi,
Windows beheren kan in windows zelf.
de volgende onderdelen in windows kan je daarvoor gebruiken:
C:\WINDOWS\system32\services.msc
C:\WINDOWS\system32\msconfig.exe > Tabblad opstarten.

programma's en onderdelen, daar kan je wel uninstalleren, maar een programma die processen opstart kan dan een foutmelding genereren wanneer je uninstalleerd.
Is dit te veel voor je, programma's als tune up zijn makkelijker, maar gebruiken dezelfde bronnen uitgevoerd door een derde partij.
Het zijn wel systeem instellingen van je besturingssysteem.
Het kan even wennen zijn, omdat je in de services wel moet weten wat je wel en niet uit kan schakelen ten opzichte van wat je met je computer doet.
Er zijn ook services die je niet uit mag schakelen, maar je kan de beschrijvingen er eens doorlezen.
En mocht je daar wat hulp bij nodig hebben, dan vraag je het gewoon hier.
Succes. Uiteraard kan je daar je eigen keuze in maken :)
PS
Dat je PC er 5 minuten over doet is omdat je veel software installeerde, maar nooit keek welke processen en/of services er geinstalleerd werden die nu met windows opstarten.
Het is minder moeilijk dan je denkt, als je eenmaal een paar keer daar wat tijd in stak, en je kan op alles googlen.

Taakbeheer ken je toch ook wel?

Lees deze klik me! ook eens
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan