Windows 7 verwijderen en vista herinstalleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

PC5umer

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2009
Hey hallo,

Ik heb een paar dagen geleden (wat later zal blijken...) een erg dom fout gemaakt! namelijk Windows 7® geïnstalleerd op mijn huidige Windows VISTA®. Nadien heb ik gemerkt dat mijn laptopje wel erg traag is geworden. Daarom wou ik mijn pc terug zetten op fabrieksinstellingen, maar heb waargenomen dat dit niet meer lukt!

( Ik heb een ACER Extensa 5210 laptop en had Windows Home basic 32-bits erop zitten. )

Normaliter druk je <ALT> + <F10> tijdens het opstarten en kan je resetten ( dus de pc op fabrieksinstellingen terug draaien), maar nu kan ik deze toetsen combinatie niet meer gebruiken (het werkt niet meer).

Mijn vraag is: Wie o wie kan mij helpen om mijn Acer Extensa 5210 weer terug te krijgen op fabrieksinstellingen? Windows 7 is nu heeeeeeeel erg traag aan het worden en ik kan mijn laptopje niet meer productief gebruiken.

Afwachtend op jullie reactie!

Bijvoorbaat dank,
:thumb:

Ik heb al op google proberen te zoeken naar recovery CD/DVD's of downloads etc... maar ik persoonlijk heb niets kunnen vinden (mischien ook wel omdat ik gewoon niet handig ben met zulke dingen)

misschien hebben jullie wel enig idee hoe ik het nu moet aanpakken?

- ik heb Acer gebeld, maar ben te lang in de wacht gezet en ik heb simpelweg op gehangen... op mijn e-mail kreeg ik ook geen reactie van Acer support!

Waarschijnlijk heb je je hele Hardeschijf geformatteerd.
Dus ook waar de Recovery bestanden stonden,
Heb je geen DVD('s) gemaakt of erbij gekregen (erbij gekregen denk ik niet...)

Waarschijnlijk heb je je hele Hardeschijf geformatteerd.
Dus ook waar de Recovery bestanden stonden,

Dat gaat niet lukken denk ik want het is een verborgen partitie.

Kijk eens in start menu bij acer en kijk of daar eRecovery bij staat.

Dat gaat niet lukken denk ik want het is een verborgen partitie.

Kijk eens in start menu bij acer en kijk of daar eRecovery bij staat.

Kan best...
maar als je je hele HDD formatteert dan wordt die partitie ook gewoon geformatteerd.
En kijk eens in het bios ... daar heb ik de optie op ALT+F10 aan en uit te zetten op mijn Acer...

ja ik heb meerdere malen eRecovery geprobeerd en dan reboot enzo... maar dan start de pc opnieuwe... Hij komt niet in de scherm van PC terug naar fabrieks instellingen..

By the way... heel empowering technology was weg tijdens de installatie van windows 7 maar ik heb het via acer.nl terug geïnstallerd.!

Laatst bewerkt:
Ik ben bang dat je de recovery bestanden hebt verwijderd
en Die Acer empowering technology
is gewoon software van acer ... als je daar klikt om de recoveren dan start hij opnieuw op en zoekt naar de partitie om te recoveren maar die is er niet dus start hij opnieuw op..(tenminste dat denk ik :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Normaal plakt er een Windows Vista lecentiesticker onderaan de laptop.

Ga ergens een Windows Vista Home Basic cd lenen en installeer Windows Vista en als ze vragen achter een productcode typ je de code over die onderaan op je laptop kleeft en dan heb je je vista weer trug maar dan zonder de Acer rommel die ze erbij opzetten.

Succes

Normaal plakt er een Windows Vista lecentiesticker onderaan de laptop.

Ga ergens een Windows Vista Home Basic cd lenen en installeer Windows Vista en als ze vragen achter een productcode typ je de code over die onderaan op je laptop kleeft en dan heb je je vista weer trug maar dan zonder de Acer rommel die ze erbij opzetten.

Succes

Ik heb ff heel mijn (studenten)netwerk gebeld, maar niemand die een CD/DVD van vista heeft... ze hebben allemaal zegmaar net als ik recovery zonder cd/dvd... balen! hoe kom ik er aan? misschien kan ik het via microsoft downloaden, maar dan heb je ook een proef versie:rolleyes:

en is mijn PC dan wel in fabrieksinstellingen???
en nog iets... ik heb een stickertje onder in, maar de keys zijn allemaal vervaagt

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk kan je hem kopen op een site (afhankelijk van type en merk). Je moet even op de fabrikant site kijken daar staat vast wel iets dat je kan helpen.

Je kan hem downloaden maar dan is het niet fabrieksinstellingen daarom raad ik toch wel aan hem te kopen.

Laatst bewerkt:
dus... conclussie: Ik kan het niet meer herstellen op fabrieksinstellingen?

dus... conclussie: Ik kan het niet meer herstellen op fabrieksinstellingen?

Als je de recovery partitie hebt gesloopt niet nee.

heb dat hier ook met een HP, en geloof mij, een verse Vista istallatie is sneller dan een installatie van Acer hoor.;)

Kijk eens bij deze computer hoeveel schijven ( partities jij hebt , als jij alleen een c-schijf hebt met de totale grootte van jouw harde schijf , dan is de recovery partitie weg.
Dan zou ik een ( illegale ) versie downloaden van bv. een torrentsite en dan zoals al eerder beschreven jouw legale code gebruiken . Hou wel rekening met drivers die opnieuw geïnstalleerd moeten worden .
Hans

ik denk dat ik Windows Vista home premium ga downloaden (via microsoft.com) en dan maar kijken wat er gaat gebeuren...

- onderin mijn laptop heb ik nog de productcode maar die is vervaagt (ik mis een paar cijfers of letters) hoe kan ik dit oplossen dan?

Kijk eens bij deze computer hoeveel schijven ( partities jij hebt , als jij alleen een c-schijf hebt met de totale grootte van jouw harde schijf , dan is de recovery partitie weg.
Dan zou ik een ( illegale ) versie downloaden van bv. een torrentsite en dan zoals al eerder beschreven jouw legale code gebruiken . Hou wel rekening met drivers die opnieuw geïnstalleerd moeten worden .
Hans

hey hans,

ik heb een C schijf en een D-schijf... bedoel je dat?

Nog een mogelijkheid , wederom acer bellen of mailen , jouw probleem uitleggen en misschien dat zij jou dan een recovery dvd willen toesturen

Nog een mogelijkheid , wederom acer bellen of mailen , jouw probleem uitleggen en misschien dat zij jou dan een recovery dvd willen toesturen

- Ik heb al een e-mail naar acer support gestuurd (vorige week maandag of zo) en nog steeds geen reactie terug...
- vandaag hebben ze mijn tientallen minuten op de wacht gezet... uit frustratie heb ik opgehangen:evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan