Beste André, ik heb steeds in de IT gewerkt en ik ben een kleine 20 jaar geleden gestopt met dit werk.
Mijn laatste functie was hoofd IT.
Ik ben best nog wel handig met de pc maar ik wil de problemen, die ik vroeger wel leuk vond, nu niet meer hebben.
Dat heeft zeer zeker met mijn leeftijd te maken en mijn dochters zijn een stuk ouder als jouw oudste zoon van 30.
Als ik een probleem heb dan wil ik dit op een gemakkelijke manier oplossen en niet meer werken met Hirens boot cd.
Je kan veel te gemakkelijk rotzooi op je pc krijgen zoals Trojaanse horses e.d.
Femke98 je schreef: Dat krijg je straks met XP ook! (je krijgt geen veiligheidsupdates meer hè?!)
Volgens mij had ik al verteld dat ik Windows XP niet aan mijn netwerk koppel maar uitsluitend stand-alone ga gebruiken.
Veiligheidsupdates spelen dan uiteraard geen rol.
Misschien toch ff mijn probleem schetsen.
Al mijn dia’s, die ik gedigitaliseerde heb, en mijn digitale foto’s heb ik verwerkt in slideshows met muziek etc.
Ik gebruik hier het pakket CD & DVD PictureShow voor.
Dit software pakket wordt niet meer ondersteund onder Windows 7 en werkt ook niet goed XP Mode.
Onder de XP Mode wordt namelijk het geluid niet ondersteund.
Nieuwe slideshows maak ik nu met Wondershare DVD Slideshow Builder Deluxe en dat is geen probleem.
Nu heb ik echter tientallen slideshows gemaakt onder CD & DVD PictureShow en die moet ik regelmatig aanpassen.
Ik maak b.v. van al mijn kleinkinderen slideshows en dat doe ik per jaar aanpassen.
Nu kan ik die wel allemaal opnieuw aanmaken onder met Wondershare DVD Slideshow Builder Deluxe, maar dat kost me veel tijd en daar heb ik geen zin in.
Als ik nu op een oudere laptop weer Windows XP kan zetten, momenteel staat hier Windows 7 op, dan kan ik hier weer CD & DVD PictureShow opzetten
en gebruik ik deze laptop stand-alone en uitsluitend voor mijn slideshows.
Een heel lang verhaal, maar dan wordt het ook duidelijk waarom ik van Windows 7 weer naar Windows XP wil.
Mvg,
Sappas