Windows 7 via adapter overzetten op nieuwe PC zonder Besturing systeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

loekschild

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jan 2011
Berichten
4
Hallo,

Bij mijn oude PC is de voeding stuk en vernieuwen is gezien de ouderdom niet verstandig.:(

Ik heb een nieuwe PC gekocht zonder besturing systeem omdat ik de Schijf nog had van Windows 7. Echter valideren lukt niet.:mad:

O.a Daarom heb ik een USB adapter ( LogiLink E19,95)gekocht om de oude Harde schijf leeg te halen. Ik zie nu op de nieuwe PC de totale inhoud van de harde schijf via die adapter. De adapter wekt dus prima alle bestanden ,documenten kan ik kopieren.

Vraag:
Kan ik vanaf deze schijf Windows 7 installeren op de nieuwe PC of moet ik een nieuwe Windows 7 kopen? Zoja hoe kan ik dat doen?:cool:


Heeft iemand hier ervaring mee?

Graag reactie BVD
 
Je zal een nieuwe licentie moeten hebben. Een reeds geactiveerde licentie, kun je alleen op de computer gebruiken, waarop deze geactiveerd is.
 
De Windows licenties zitten heel vreemd in elkaar. Zelfs wanneer je de complete inhoud van een andere Windows copieerd hoeft de key nog niet te werken. De activatie key is gebasseerd op hardware adressen dus is de kans klein dat je dezelfde key kunt gebruiken. Je kunt het proberen, er is altijd een kleine kans dat het werkt.
 
Ik geef je erg weinig kans, daar bij de eerste activatie ook gegevens van je hardware meegestuurd worden die nu dus wel erg anders is.
 
Windows 7 overzetten op andere PC

Je zal een nieuwe licentie moeten hebben. Een reeds geactiveerde licentie, kun je alleen op de computer gebruiken, waarop deze geactiveerd is.

Ik heb helaas een nieuwe licentie moeten kopen!

Bedankt voor uw adviezen.:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan