Windows 7 via sd

• Onderwerp starter Onderwerp starter baws
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, en zoals de SSD kaart dus altijd nog sneller is dan een SD kaart, moet je je eens af vragen waarom je windows wil installeren op een verwisselbare datadrager.
SD kaarten zijn er niet voor ontwikkeld, ook al kan je windows er op installeren, maar ik wens je er veel succes mee.

Denk nu niet dat de snelheid van je windows 7 systeem afhangt van de schijf waar je die op installeert, anders had je ondanks deze kaarten sneller slijten er nog over na kunnen denken.
Veel gebruikers weten niet wat windows is, daarom wordt het sloom.
Een ssd kaart moet je dan als je windows 7 veilig wil installeren NTFS formateren.
Op een fat32 kan je windows 7 niet eens installeren, versleuteling zou er niet eens op mogelijk zijn.
Dan moet je een SD kaart NTFS gaan formateren, standaard staat er een fat32 op.

Als je onder de motorkap van windows bekend bent, weet je dat dit alles een verhaal is wat je van straat houdt, maar daar houdt het ook mee op.
Met betrekking op handel en economie, waar alles op gebasseerd is, is het uiteraard wel goed, er worden meer kaarten verkocht :)

Laatst bewerkt:
Mijn broer heb ik ook geholpen met dit en het werkt hoe dan ook een stuk sneller dan een HDD en na 2 jaar nog geen slijtage of iets.
Je moet juist niet in het register gaan ouwehoeren, want DAAR is Windows niet voor gemaakt.

Dat mag je van mij denken, maar het register = windows.
De interface daar mag je de register parameters mee besturen zover dat met de interface kan via het Object SYSTEM als je beheerder bent.
Waar je met de interface niet meer uitkomt, kan je het register zelf in stellen, ook al worden de meeste dat afgeraden, omdat je wel na moet denken, en register wijzigingen permanent zijn, daar is systeemherstel ook voor gemaakt.
Inderdaad in het register OUWEHOEREN, als je het zo noemt weet je misschien dan te weinig van het register...
Het register is geen spel zoals minecraft....
Microsoft heeft getracht een idiot proof besturingssysteem te bouwen, Het register is niet idiotproof.

Laatst bewerkt:
Dat is een woord die in je hoofd zit, windows start processen en services op, hoeveel dat er zijn bepaald samen met de hardware hoe snel dat is en blijft.
Misschien is dat lastig als je windows niet wil beheren, maar wel alles wil doen in je systeem.
Dan wordt vanzelf alle geinstalleerde software de baas over je snelheid.
Velen vragen dan ook een manier om hun software wel op de hdd te installeren, wat volgt op windows installeren op een SSD kaart, net ook al verteld, dat las je niet, en installeren vervolgens met windows op de SSD kaart software op de HDD.
Dus de software, wordt gelezen van een HDD niet van een SSD, dat is waar je dan weer mee bezig kan zijn daarna.
En hoe wil je je snelheidswinst gaan meten?

Ik kan je wel vertellen hoe het komt, dat mensen SSD kaarten gaan kopen in de hoop dat het sneller zal gaan en blijven.
Omdat windows een multi task system is, wat betekend dat meerdere programma's geladen kunnen zijn, en er veel software is die programma's automatisch gaat starten als windows start bij een term dat er meer opgestart moet worden de woorden, mijn computer wordt trager in de hoofden van de mensen zit.

In het echt wordt de computer niet trager, maar duurt het langer omdat er meer processen geladen moeten worden.
De computer, die is dan hardwarematig niet verandert.

Dus iemand roept, help mijn computer is sloom, in werkelijkheid is het, help mijn computer moet steeds meer processen en services laden en dat duurt langer...

En de kernel van windows via die registertweak is dan ook erg aan te raden als je windows op een SSD hebt, omdat de kernel niet gelezen hoeft te worden vanaf de schijf, de kernel wordt dan met drivers en al rechtstreeks in het geheugen geladen, wat snelheidswinst oplevert. Dat kan als je RAM meer dan 2GB is in windows 7.
HIER KLIK kan je dat lezen, dan heb je een snelle SSD kaart, of zelfs op een SD kaart, wat op een verwisselbare SD kaart dan op een NTFS moet, ik zou het afraden.

Ik heb trouwens wel een grappig plaatje van 1 van mijn offline XP systemen, XP is dan 12 processen.
Alle netwerk services en wat niet gestart moet worden is dan uitgeschakeld, ik kan alle offline software er in installeren, zoals nero 7 (kan niet in windows 7) en meer programma's, op mijn laptop start xp dan ook zo ingestelt in 15 seconde helemaal op.
Afsluiten duurt nog geen 10 seconde.
21l7oev.jpg

En windows 7 met norton 360 is 30 processen hier op mijn pc als ik verder geen programma's open, daar heb ik zelf voor gezorgt, dat alles moet je zelf uitschakelen, een ander doet het niet voor je, en de software makers die dat alles zo maken ook niet.
Die zetten dat standaard aan, en jij kan dan in de instellingen van het programma, in msconfig of de services dat alles bij gaan houden, doe je dat niet, wordt je computer trager, oops, nee die is nog net zo snel, er moet meer geladen worden.
dus beveiligingssoftware en windows, andere software die gestart wordt aan processen en services op de achtergrond, kan je gaan bekijken.
zo heb je verschillende updaters, allerlei programma's hebben dan zo nu en dan updates nodig, weet jij welke dat allemaal zijn? of speelt zich dat af op de achtergrond en hou je dat niet in de gaten?

Zonder taakbeheer is dat dan XP draaiend op 11 processen.
En deze windows xp op deze manier heeft nog niet de helft van het ram nodig als de hoeveelheid ram die google chrome nodig heeft.
Je kan hier zien waarom je beter eerst zelf na kan denken:

Klik maar op het plaatje...

Hier zie je een voorbeeld dat alleen google zelf beweerd dat chrome sneller is...
de werkelijkheid is toch wel anders....
Hier is google chrome geopent met 1 tabblad, is niet sneller als IE, maar heeft veel meer ram nodig, zo hou je bij wat je computer traag maakt...
Je ziet veel website met een plaatje waar je op kan klikken als je pc te sloom is, je kan dan software installeren enz...
Trap er in, en je hebt meer rotzooi in je systeem.

Laatst bewerkt:
@Erik777:
Heel verhelderend stukje.
Ik ga je tip zeker eens uit testen.
Dat Chrome zoveel geheugen gebruikt was ik zelf ook eens achter gekomen ja.

Groeten Marcel

Fijn dat je er wat aan hebt Marcel.
Omdat ik weet hoe windows werkt onder het gebruikersniveau en bestandsniveau, weet ik dat er veel te veel handel is puur door die onzekerheid en onwetendheid.
En chroom, de manier hoe die zich manifesteert via updates en downloads van adobe, en hoeveel ram die gebruikt, het is bizar hoe ze mensen van alles maar wijs mogen maken.
Op de site van google is het helemaal bar en boos, de aanbevolen systeemvereisten om chrome te installeren, en je mag best lachen maar het is ook wel triest, is 128 MB ram.
Het is ze een beetje naar hun hoofd gestegen daar bij google, het erge is nog dat ze zichzelf vooral erg slim vinden met die tactieken, want deze browser laat vele oude computers crachen, is goed voor de handel he?
Probeer het maar eens uit, voor mij is dat allemaal niet zo moeilijk, als ik software weg wil hebben haal ik het uit het register.
de mappen en bestanden verwijder ik gewoon, met tabblad beveiliging lukt dat altijd.
Ik gebruik eigenlijk de uninstall alleen nog voor koppelingen.

Zo haalde ik pas geleden zonder uninstall in een kwartier norton 360 weg, en norton was weg.
Ik liet de vele sleutels wel in de root key staan, anders kost me dat meer dan een half uur, en die doen toch niks meer.
Het is best jammer dat uninstall's meestal alle registeronderdelen laten zitten, en de mappen en bestanden soms zelfs met machtigingen voor de beheerders, zodat ook die een toegang geweigert fout kunnen krijgen.
Een google toolbar is als je die helemaal weg wil hebben na een uninstall nog wel even een 3 kwartier ploeteren, maar dan is het alsof die er nooit is geweest.
En google toolbar heeft me een partij register sleutels, ook 3 services voor de updates, waarvan er zeker 1 blijft staan na de uninstall.
services zijn dan ook niet meer dan een stel registerregels, waarvan er ook een paar niet te verwijderen voor een administrator tenzij de machtigingen worden aangepast.
Dus als iemand tabblad beveiliging niet beheerd, en zoals in het register rechtsklikken op een sleutel > machtigingen, je zonder die kennis nog maar de helft grip hebt op je eigen data.
Chrome is een ASO.

Laatst bewerkt door een moderator:
@Erik777 dan is mijn harde schijf de d partitie en kan ik bijvoorbeeld windows 7 pro op de sd en dan snel wisselen naar windows 7 ultimate op een andere sd.
het is vooral om te experimenteren.
en over chrome.
Als het meer ram gebruikt wil dat zeggen dat het slomer is?
als ik vergelijk met een timer bij een constante internet verbinding. welke browser het snelste opgestart is.
en welke browser video streamt.
getest met ie en firefox en chrome wint chrome altijd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan