Windows 7 vindt nieuwe HD niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mei 2011
hallo iedereen.

Zit met een probleem sinds ik een nieuwe HD probeer aan te sluiten. Windows vind de HD niet ondanks dat de bios dit wel doet.
De bios vindt de HD (seagate barracuda XT 3tb) en staat op AHCI ingesteld, heb hiernaast ook 2x 1 tb schijven en een raid 0 (OS) draaien. De HD zit in sata port 6 volgens de bios die geschikt is voor sata schijven (voorheen was dit voor een externe sata aansluiting).
Vervolgens wilt Windows de schijf niet vinden, heb schijfbeheer gecontroleerd alsmede als Intel Rapid Storage technologie.
Hierna ook nog eens drivers gecontroleerd van de bios en Sata en deze zijn allemaal up to date.
ik weet het niet meer kan iemand helpen?

Je hebt nog geen partities aangemaakt. De schijf zou dus óf bij het starten van Schijfbeheer zich al moeten tonen met de vraag of de schijf geïnitialiseerd mag worden óf in het onderste deelvenster van Schijfbeheer zich moeten melden met alle opslagruimte als "niet toegewezen".

Enige directe probleem zou kunnen zijn dat (zover ik weet) Windows niet (direct) met 3TB schijven kan omgaan. Was wellicht beter geweest als je eerst daarover informatie had ingewonnen vóór zo'n schijf aan te schaffen. Wellicht heeft iemand daaromtrent wat hulp/informatie voor je betreffende Windows 7.

Tijs.

Hoi een volledig nieuwe hard drive is leeg dus er staat niets op.
normaal kan je in windows schijfbeheer iets opzetten maar dat weet ik niet zo goed meer
mss weten andere leden het beter
mvg ladyke

@Dnties

dat klopt, de pc zou de schijf eigenlijk moeten vinden wat de bios wel doet maar windows dus niet. Schijfbeheer ziet de schijf gewoon weg niet, ook geen niet toegewezen opslagruimte.
Windows 7 64 bit wat ik heb, zou volgens seagate gewoon moeten werken en anders zou ik hun discWizard moeten gebruiken wat ik reeds geprobeerd heb wat ook op niets uit kwam.

Is voor mij nog niet helemaal bekend terrein, maar misschien heb je wat aan deze link m.b.t. 3TB in BIOS/(Intel-)drivers/moederbord/Windows

Tijs.

hoi richo ga eens naar schijfbeheer en kijk eens of de schijf zwart is (zwarte balkje)
ik denk dat partities niet nodig zijn want mijn buurman wekt bij een pc winkel en heeft me dit eens voorgedaan
en hij heeft geen partities gemaakt .
mvg

@ladyke
Al geprobeerd, werkt niet.

@Dnties
Link doorgelezen en ben erachter gekomen ondanks dat ik een redelijk nieuwe pc heb ik toch nog hardware moet aanschaffen voor support van de schijf. Eerlijk gezegd heb ik dat er niet voor over en ga de HD terugsturen en een 2 tb pakken voor meer opslag.
Heel erg bedankt voor de hulp

Graag gedaan.

Wil je nog even je vraag op opgelost zetten? Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan