Windows 7 VPN - wel verbinding, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

meijeringw

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2014
Berichten
1
Beste mensen,

Ik heb met Windows 7 ultimate een VPN verbinding opgezet voor inkomende verbindingen, dit wil ik gebruiken om op mijn werk een VPN-connectie te maken met thuis.

Dit heb ik gedaan via:
Netwerkcentrum -> Netwerkadapters wijzigen -> via het menu: bestand, nieuwe binnenkomende verbinding.

Vervolgens kies ik mijn naam als gebruiker -> volgende -> via internet -> TCP IPV4, Qos-pakketplanner, bestands en printer-indeling heb ik aangevinkt -> sla ik de gegevens op.

In mijn firewall heb ik een nieuwe regel aangemaakt om toegang via poort 1723 te accepteren, tevens mijn ip statisch gemaakt en een port forward ingesteld.

Als ik met mijn android-toestel verbinding maak met mijn VPN "server" lokaal of extern krijg ik bij beide een connectie maar geen internet. Wel als ik een site bezoek op mijn S4 zie ik de bytes omhoog schieten echter krijg ik: pagina kan niet worden weergegeven.

2 Foto's van mijn S4 met de status van de verbinding e.d.

Configuratie:
config.jpg


Status:
status.jpg


Ook heb ik via "Stappen opnemen om een probleem te reproduceren" in Windows 7 een rapport aangemaakt met elke stap die ik heb gedaan.

MHT-bestand (Opslaan als)

Zip-bestand (MHT bestand uitpakken)


Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Bij voorbaat dank.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij dat je hiermee niet klaar bent.
Kijk maar hier, waar protocol GRE (=protocol 47) óók open moet staan in de firewall.

Kijk eens in je firewall/router of je daar iets als PPTP passthrough hebt. Heb je daar (bijv.) wel L2TP passthrough, dan zou je kunnen kijken of je een L2TP VPN op kunt zetten (zie ook daarvoor bovenstaande link voor vereisten).

Tijs.
 
Idd poorten open zetten is een must. Als je niet zeker weet of je de juiste poorten open hebt staan kun je het ook kort met de DMZ modus van je router testen. Hiermee zet je alle poorten in een keer open. Let hierbij wel op dat dit ook gevaren kan opleveren dus mijn advies om het na testen ook weer uit te zetten!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan