windows 7, wel verbinding, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

fixed

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2009
Hoi,

Ik weet dat hier al een en ander over te vinden is op het internet, maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Ik had laatst bij een vriend het volgende probleem. De pc maakte prima verbinding via WIFI met de router. Dan zie je alleen in netwerk centrum staan: wel verbinding, geen internet. Via utp kabel precies het zelfde. Via cmd kan ik wel google pingen. Maar in de browser of email krijg je niks. Ook al verschillende browsers geprobeerd. Ook staat er niks raars in het hosts bestand.

Ik heb t probleem ook wel is bij XP gehad, en dan had je Windows XP Socket Fix. Dat heeft wel is geholpen, maar wat doet dit progje nou precies? Het bestaat namelijk nog niet voor WIN7. Had wel een soortelijke batch gevonden, maar dat mocht niet baten.

Heb nu maar een OS reinstall gedaan, maar dit moet toch anders kunnen?

Gr

Fixed

Kan veel zijn. Kijk eens of er geen firewall/proxy software op de pc staat die per ongeluk al het verkeer tegenhoudt. Anders ook eens een andere browser installeren (firefox) of gooi anders uit apparaatbeheer de netwerkadapters een keer weg en laat ze opnieuw initialiseren. Laatste optie die ik heb is dat je misschien iets van malware/virus hebt

ja, allemaal al geprobeerd... Het zal idd wel een virus zijn, maar ik hoopte eigenlijk op een één of andere instelling, in het register ofzo, of een ander bestandje wat de boel controleerd zoals het hosts bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan