Windows 7 wil niet meer starten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lid geworden
4 dec 2011
Berichten
37
Hoi iedereen,

Ik heb hier een acer aspire 1825PT zonder ingebouwde cd speler, heb hiervan de hardeschrijf in mijn computer gezet om windows opnieuw te kunnen installeren. Alles perfect maar als ik weer die hardeschrijf in de laptop plaats wil windows niet starten. Ik kom dan op het scherm waar windows normaal starten staat en opstartherstel starten staat. Bij normaal starten krijg ik 1 sec een blauw scherm met wat witte letters dan komt die weer op hetzelfde scherm waar ik weer moet kiezen tussen normaal starten en opstartherstel starten. Als ik op opstartherstel ga dan gaat de laptop automatisch in opstart herstel proberen om het te fixen wat dus ook niet lukt omdat het geen backup heeft en problemen heeft.

Ik krijg dit probleemhandtekeing:

Gebeurtenisnaam: StartupRepairOffline
Probleemhandtekeing 01: 6.1.7600.16385
Probleemhandtekeing 02: 6.1.7600.16385
Probleemhandtekeing 03: unknown
Probleemhandtekeing 04: 21200209
Probleemhandtekeing 05: AutoFailover
Probleemhandtekeing 06: 2
Probleemhandtekeing 07: Baddriver


Nu heb ik wat op het net gekeken en kwam op ene site waar ik een windows 7 ultimate recovery disk iso kon downloaden alleen is de vraag hoe krijg ik het zover dat mijn laptop van deze iso bestand gaat lezen?. Of is er iets anders aan de hand?.

Alle hulp is welkom alvast bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De structuur van je herinstallatie-systeem is verkeerd.

Je kan 2 dingen doen: Externe USB-DvD-speler aan je laptop hangen & van daaraf de Windows installatie starten.
Of: Je zet de schijf weer in de andere computer, creeert 2 primaire partities, waarvan 1 groot genoeg om alle installatie-DvD's te herbergen, volledig formatteren. Om de schijf goed te initialiseren even herstarten.

Dan kopieer je de installatie-opstart-schijf in zijn geheel naar de hoofdmap van de partitie die je daarvoor bestemd hebt. Als er meer zijn zet je die in een map bv. DvD2.

Stel die DvD-partitie in als Actief* met diskpart. Zet je computer uit, zet de schijf in je laptop.
Start de laptop, & als het goed is, begint de installatie van Windows.

*: Nadien als de laptop-schijf verwijderd is, kan je het beste met de Herstel Console opstarten, want dan moet de originele opstart-schijf van de computer weer op Actief ingesteld worden.
 
Laatst bewerkt:
Sorry ik kan je niet helemaal volgen, kan je het mij stap voor stap uitleggen in een makkelijke taal?. For noobs pls :D

btw ik heb geen Externe USB-DvD-speler dus ga ik voor uw andere oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Het is in feite Windows installeren "Oude School", maar werkt nog steeds: Wat je doet is een installatie-partitie maken waar je de Windows-installatie-bestanden op kopieert vanaf de installatie-DvD.

De 2de partitie, maakt niet uit of die ervoor of erachter staat, is leeg. Als je opstart, begint de Windows-installatie, & die vraagt dan vanzelf waar je het hebben wilt, & dan kies je de 2de, lege, partitie die je al volledig geformatteerd hebt.
De Windows-installatie zet die dan zelf automatisch Actief, & mocht het ooit noodzakelijk zijn de installatie te herstellen, dan zijn alle installatie-bestanden al kant & klaar aanwezig.

Verschil is dat jij een volledig installatie op een andere computer hebt uitgevoerd, & die installatie (h)erkent de laptop niet.

P.S: Ik zit zelf weer veel te moeilijk te doen:

Pak een USB-stick (8GB of meer) & kopieer daar je installatie-DvD op. Steek die in je laptop, stel in je BIOS-setup de USB-stick in als 1st Boot device, save and exit.

Windows 7 installeren op een netbook
 
Laatst bewerkt:
Dank u TheKnight, het is me dankzij u hulp gelukt om windows op mijn laptop te installeren.

Voor de mensen die derop zitten te wachten hoe ik het gedaan heb:

Als u Windows 7 wilt installeren op een computer waar geen DVD drive aanwezig is kunt u dit doen via een USB stick, zoals bij bijvoorbeeld een netbook.
In deze tutorial laten we zien hoe u een USB stick bootable maakt, en hier vanaf Windows 7 kunt installeren.

Benodigdheden
USB Stick van minimaal 4Gb
Windows 7 ISO (Download link)
Programma om de ISO te mounten (Deamon tools)

Als u de ISO al heeft gebrand op een dvd, dan kunt u de USB stick ook aanmaken via de DVD drive van uw computer.

Plug de USB stick in de computer, en onthoud de schijfletter die de USB stick heeft toegewezen gekregen.
Ga nu naar start en type in het zoekvenster van het startmenu CMD, hiermee wordt de commandprompt geopend.
Type achter de commandprompt DISKPART gevolgd door enter.

Geef achter DISKPART nu het commando LIST DISK op. U krijgt nu een lijst te zien met de aanwezige schijven en verwijderbare media, zoals op onderstaande afbeelding.

In dit geval is nummer 2 de USB stick, dit kan bij u een ander nummer zijn.

1. Selecteren van de USB stick.
Geef achter diskpart nu het commando SELECT DISK 2 u krijgt nu in de command prompt de melding dat schijf 2 nu de geselecteerde schijf is.

2. Opruimen van de USB stick.
Geef achter diskpart nu het commando CLEAN op hiermee wordt de hele USB stick opgeruimd.

3. Aanmaken van de partitie.
Om een nieuwe partitie aan te maken op de USB stick geeft u achter diskpart het commando CREATE PARTITION PRIMARY op, u krijgt nu een melding dat diskpart de opgegeven partitie heeft aangemaakt.

4. Partitie slecteren.
Nu geeft u achter diskpart het commado SELECT PARTITION 1 op, nu krijgt u de melding dat de partitie is geselecteerd.

5. Partitie actief maken.
Geef nu achter diskpart het commando ACTIVE op, hiermee wordt de reeds aangemaakte partitie actief gemaakt.

6. USB stick formatteren.
Nu geeft u achter diskpart het commando FORMAT FS=NTFS op, hiermee wordt de USB stick geformateerd, zoals u kunt zien op de onderstaande afbeelding.

7. Stationsletter toekennen.
Geef nu achter diskpart het commando ASSIGN op om een drive letter aan de USB stick toe te kennen.

8. Diskpart afsluiten.
Geef nu achter diskpart het commando EXIT op om diskpart af te sluiten.
Geef nu nogmaals het commando EXIT op om ook de command prompt af te sluiten.

Kopieer nu de inhoud van de ISO die u gemount heeft met Deamon Tools of direct vanaf de DVD van Windows 7 naar de USB stick

Om de computer vanaf de USB stick te kunnen opstarten moet de USB optie als first boot ingesteld worden in de BIOS.



Bij problemen.

Als de USB stick niet wil booten kunt u na stap 8 diskpart aflsuiten het volgende uitvoeren.
Geef achter de C:\ prompt de volgende regel op Windows\system32>d: cd boot
Type nu achter D:\>cd boot nu komt u in D:\cd boot terecht.
Geef nu het volgende commando op gevolgd door enter bootsect.exe /nt60 K:

1. Vervang D: door de driveletter van uw DVD-drive of virtuele drive
2. Vervang K: door de driveletter van uw USB stick
 
Laatst bewerkt:
Kijk, jij snapt het tenminste!.. Vakmanschap is meesterschap, he?.. Krijg je van mij ook nog een 10+ voor inzet!..
:D

In de link die ik later bij mijn bericht geplaatst heb staat trouwens ook verstopt een tool om een installatie-USB-stick te maken, maar ach, als het maar werkt...
;)

Ook bedankt voor je uitleg hoe je het gedaan hebt, da's handig!..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan