Windows 7 ---> Windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

HDGamer

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2012
Berichten
169
Hallo Allemaal,

Mijn vader heeft nu windows 7 Home Premium x64 op zijn pc staan, nu wil hij upgraden naar Windows 8.

Maar hij heeft heel veel dingen erop staan zoals outlook en itunes (dat soort dingen). Als hij nu upgrade naar Windows 8 is dit dan allemaal weg?

Of houd hij gewoon alles? En hoe zit het met het inloggen? Blijft dat zoals bij Windows 7 gewoon of wordt dat veranderd door je email in te vullen?

Thanks,

HDGamer :thumb:
 
ik denk dat de programmas blijven (weet niet 100% zeker omdat ik altijd clean instal doe).
maar ik zou voor je vader niet naar 8 upgraden, is een hele verandereing en helemaal anders (weet niet hoe goed je vader er met over kan),
maar mijn ouders liepen al snel verloren in 8.

ik zou hem voorlopig bij 7 houden :p
 
"Beschik je over Windows 7 Home Basic of Home Premium, dan kun je Windows 8 en Windows 8 Pro zonder problemen over je oude installatie heen zetten, waarbij programma's, gebruikersaccounts en bestanden behouden blijven."
Let wel op dat je dezelfde bit-versie als upgrade gebruikt, dus als je W7 Home Premium 32-bit hebt, dan upgraden naar Windows 8 32-bit, W7 Home Premium 64-bit upgraden naar Windows 8 64-bit etc.

Bron: deze

Tijs.
 
Oké bedankt, ik upgrade van Windows 7 Home Premium X64 ----> Windows 8 Pro X64.

Maar ik denk toch dat ik eerst maar even een Backup maak! Of zal dat niet nodig zijn?:confused:
 
Een vriend van mij heeft zijn laptop geüpgraded naar windows 8 en heeft alle bestanden en programma's behouden.
Windows 8 is wel even wennen, maar het went wel snel. Die vriend is er enthousiast over, ik denk dat ik ook ga upgraden. De opstarttijd van de pc gaat bijv. erg snel
 
HDGamer: ik zou altijd een backup maken (minstens van de gebruikersbestanden: brieven, e-mail, filmpjes, foto's etc.)

Tijs.
 
Backup op externe harde schijf zou moeten lukken.
Backup outlook: Kopieer het .PST bestand naar een externe harde schijf. Staat ergens onder: [Windows-toets]r toetscombinatie -> %appdata%
Bijv. in de submap Microsoft en daaronder de submap Outlook, waarschijnlijk.
Zoek anders de hele harde schijf af naar *.PST

Succes,

Tijs.
 
Maar ik denk toch dat ik eerst maar even een Backup maak! Of zal dat niet nodig zijn?:confused:

Een backup is ALTIJD verstandig en NOOIT overbodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan