Windows 7 windows xp boot.ini

Status
Niet open voor verdere reacties.

RMS123

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
Berichten
873
Hallo,

Ik heb op een oude pc met windows xp erop windows 7 op een 2e interne hdd van 80 gb geïnstalleerd. Nadat vanochtend de hdd met windows xp het niet meer bleek te doen, heb ik een andere hdd met windows xp gepakt. Dus ik start de PC met windows XP op, alleen zo kan ik natuurlijk niet in windows 7 komen... Dus zal er wat aan de boot.ini moeten gebeuren.
Na wat gegoogle bleek windows 7 niet met een boot.ini te werken... Maar hoe moet het dan? of is er een mogelijkheid om van de windows 7 hdd te booten?

Alvast bedankt!

PS: beide windows XP hdd's waren Master, want de hdd met windows 7 heeft geen mogelijkheid om van op te starten omdat die niet de goede boot-files bevat.


EDIT:
Ik ontdek net dat er op deze windows 7 een file die bootsgm.dat heet staat, kan ik die soms gebruiken?

En het is niet per se nodig dat ik nog bij de windows xp hdd'skan komen. Dus met alleen de windows 7 hdd mag ook
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand mij helpen met hoe ik dit moet uitvoeren zonder easybcd te gebruiken (die krijg ik niet aan de praat)???
I managed to fix it by using easybcd to put XP and Windows 7 in the startup list. I then copied boot.ini from the XP partition to the Windows 7 partition so that after selecting XP in the boot menu and it went looking for the boot file, it was on the first partition, i.e. the Windows 7 partition. Boot.ini then pointed to the second partition where XP is installed and now both dual boot successfully!

Hope this helps people in the same predicament in the future!


sabrehagen

Het lijkt mij een vrij makkelijke methode...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan