Windows 7 / wmp 12 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Altynh

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2012
Berichten
8
Hoi,

Ik heb sinds kort een probleem met het afspelen van media, ik kan een video bestand van een uur bekijken en alles gaat prima voor de eerste 30 minuten ongeveer, en dan meestal rond de 30-45minuten van het afspelen loopt de mediaplayer vast ( ik zeg mediaplayer want het is niet alleen in wmp, ik heb ook al vlc/quicktime player enzo geprobeerd en overal krijg ik hetzelfde probleem ).

Soms gaat het lange tijd goed maar als deze "crash" dan uiteindelijk toch komt dan lijkt het wel alsof de hele pc vastloopt en niks nog vooruit wil.

Uit een ander topic hier op het forum heb ik het volgende al geprobeerd, maar dit hielp ook niks:

http://www.ehow.com/how_6860771_fix-...player-12.html (Eng).
http://www.ehow.com/how_8204150_unin...windows-7.html (Eng).

Hopelijk kan iemand me helpen want zelf snap ik er niks meer van :p

mvg
 
Is het elke keer hetzelfde bestand? Dan ligt het waarschijnlijk aan het bestand, er zal dan waarschijnlijk een stuk missen rond de 30 minuten, waardoor hij niet meer verder wil met afspelen.
 
hetzelfde probleem komt vaker voor met verschillende bestanden, ook als ik eenmaal een crash heb gehad van de mediaplayer en ik afwacht tot ik het kan sluiten ( dit duurt meestal wel een paar minuten ) dan doet de hele folder niks meer.

ik gebruik trouwens nod32 virusscanner en ik heb gisteren malwarebytes geïnstalleerd, die hebben niks kunnen vinden.
 
Is het elke keer op exact hetzelfde moment (na x minuten)?
 
niet precies maar als het voorkomt ( wat zo goed als altijd is bij lange bestanden ) dan is het wel altijd tussen de 30ste en 45ste minuut ongeveer
 
ojah als dus de PC opnieuw opstart en terug wil verder kijken vanaf het punt waar hij gecrashed was en ik ga rechtstreeks naar minuut 35 zeg maar, dan blijft hij direct hangen
 
Heb je dat probleem als je bijvoorbeeld foto's gaat bewerken? Anders zou het wel eens je videokaart kunnen zijn die te warm wordt.
 
dat zou me verbazen, als ik bijv. pas opstart en rechtstreeks naar het einden van een videobestand wil dan crashed hij ook direct.

kan ik ergens testen of de videokaart te warm wordt trouwens?

mijn systeem is Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU @ 3.40GHZ 3.40GHz, 8GB Ram, NVIDIA GeForce GTS 450
 
Oh, daar had ik overheen gelezen. Zit er toevallig ondertiteling bij die film (maar dan los, als .srt oid)?
 
nee die zitten er niet bij.

Ik heb dit probleem nog al eens gehad en toen had ik een paar bestanden die ik recent had gedownload gewoon verwijderd en toen deed hij het weer voor een tijdje.

dus zou 1 corrupt media bestand een hele folder kunnen aantasten ?
 
Ik denk niet dat één foutief bestand een hele map kan aantasten.
Blijft hij ook hangen als je naar minuut 50 gaat (dus na het "vastloop-stuk")?
 
ja alles na dat punt, dan kan ik niks meer doen voor een x aantal minuten tot de pc zichzelf heeft herstelt, en zelfs dan moet ik toch opnieuw opstarten want als ik die folder ook maar open daarna dan blijft hij weer helemaal hangen.
 
En MBAM en NOD32 hebben geen virussen gevonden? Ik vind dit namelijk toch wel erg raar worden.
Heb je al geprobeerd de drivers van je moederbord (+videokaart) te herinstalleren. Ik zou niet weten of dat zou helpen, maar je kan het wellicht natuurlijk proberen...
 
Ik snap er ook niks van. De pc geeft niet eens een foutmelding ofzo, wmp geeft de standaard melding van "reageert niet meer" en verder niks, na de crash van wmp doet de hele pc even alsof hij met god weet wat bezig is en dan moet ik opnieuw opstarten.

Als die crash gebeurd kijk ik wel eens naar m'n processorgebruik/geheugen in taakbeheer en die geven niet eens iets abnormaals aan, ik weet niet of het logisch is om daar te gaan kijken maar het is voor mij zo vreemd dat hij zo moeilijk doet over een simpele crash van een mediaspeler terwijl de pc wel sterk genoeg is om spellen als battlefield 3/wow samen te draaien zonder ook maar iets te merken van een verlaagde snelheid.

MBAM en NOD32 kunnen niks vinden en mn videokaart heb ik niet zo heel lang geleden nog opnieuw geïnstalleerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan