Windows 7 x86 - Trager internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

lloydvdw

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2008
Hallo iedereen,

Ik heb gisteren Windows 7 x32, geinstalleerd op mijn vaders computer. Daarvoor stond er Windows XP x32 op.
Toen windows XP er op stond, deed ik een internet speedtest (www.speedtest.net) en ik haalde 22Mb/s download en 1,5Mb/s upload.
Nu met de Win7, deed ik gisteren een speed test en ik haalde met moeite 10Mb/s en 0,5 upload ongeveer. :(
Het gaat over internet met kabel, geen draadloos.

Enige idee aan wat dit zou kunnen liggen, of hoe ik een boost kan verkrijgen?

Specs:
Ram: 1x1024MB + 1x512MB DDR2 553 Mhz
Processor: Compatibel met: Pentium 4, Core 2 Extreme, Core 2 Duo, Celeron D, Pentium D (hz weet ik niet van buiten)
HD: 150Gb
Internet: Telenet Turbonet

Misschien handig om weten;
Op mijn eigen pc stond er ook WinXPx32 op, toen haalde ik amper 6Mb/s (Wireless), nu staat er Windows 7 x64bit op, en kom ik aan 22Mb/s (Wireless).
(ook op www.speedtest.net)

Klinkt mij eerlijk gezegd een beetje als puur "toeval" in de oren. Was je niet toevallig op een andere pc iets aan downloaden op dat moment (ook youtube enz is downloaden ;) )?

Als eerste, je haalt dingen door elkaar met aantal bits.
32 bit = x86. (geen x32 dus)
64 bit = x64.
En op je eigen pc, daar stond eerst 32 bit op, en nu heb je er 64 bit op staan?? Are you sure?

Het lijkt me idd zoals Orian al zei, een beetje soort van 'toeval'

Laatst bewerkt:
Als eerste, je haalt dingen door elkaar met aantal bits.
32 bit = x86. (geen x32 dus)
64 bit = x64.
En op je eigen pc, daar stond eerst 32 bit op, en nu heb je er 64 bit op staan?? Are you sure?

Het lijkt me idd zoals Orian al zei, een beetje soort van 'toeval'

Ja sorry..., Dacht dat x86 en x32 zelfde was, maar blijkbaar kan je geen x32 zeggen

en ja op mijn pc staat x64
vaders pc x86. Vind het niet echt toeval, heb meerdere malen getest...
Staat nix open, ook geen updates aant downe ofzo. XPx86 haalde 22mbps
windows7 x86 haalt 10 mbps max... is geen klein verschil...

Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren dezelfde Win7 32bit, geinstalleerd op mijn broer's laptop. Hij heeft ook draadloos internet, en haalt ook een snelheid van 22MBps.

Weet er echt niemand wat het probleem zou kunnen zijn met mijn vaders PC? :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan