windows 7, zowel ie als firefox linken niet door

• Onderwerp starter Onderwerp starter hook
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hook

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2010
Afgelopen weken windows 7 geïnstalleerd.
Sindsdien werkt ie8 langzaam en geeft foutmelding (pagina kan niet worden geladen). Links werken niet.
Daarom firefox geïnstalleerd, maar deze vertoont dezelfde gebreken.
Ziggo internettest gedaan voor snelheid en deze is niet afwijkend.
Volgens windows zijn de nieuwste sturingsprogramma's voor de router geïnstalleerd.
Downloaden van een film gaat goed.
Met name surfen op internet is dus erg storend, veel pagina's openen niet.

Kan aan de DNS-server instellingen liggen. Zéker als je router zwaar belast is, dan kan die DNS-aanvragen soms niet goed verwerken.

Probeer eens een vaste DNS-server in te stellen (ipv. automatisch toegewezen).
Je kunt gebruik maken van de publieke DNS-servers van Google en OpenDNS:
8.8.8.8
8.8.4.4
208.67.222.222
208.67.220.220

Probeer dat eens.

Succes,

Tijs.

Open het netwerkcentrum, linksbovenin > adapterinstellingen wijzigen > rechtsklik op de betreffende netwerkkaart > eigenschappen > tcp v4 aanklikken > eigenschappen en vervolgens kun je onderin je DNS invullen.

Internet nu veel sneller

Bedankt een deel van mijn probleem is opgelost.

Alles werkt veel sneller en zowel e-mail, ie8 en firefox doen het beter. Ik kan echter nog steeds niet vanuit veel pagina's doorlinken. Google doet bijvoorbeeld snel, maar een aantal pagina's openen vanuit deze zoekmachine niet.

Wellicht (als de URL niet te lang is) kun je die gewoon markeren met muis (gaat dus om het groene gedeelte), op de markering rechtsklikken en kopiëren kiezen. Dan plakken in het adresvenster in een nieuw tabblad. Dat kun je ook proberen met de door Google gegeven link (de 'lange' dus).

Een echte oplossing heb ik verder niet, alleen bovengenoemde workaround.

Succes,

Tijs.

Goed geholpen!!

Ik ben al hartstikke blij met deze aanpassing. Traag internet is maar niks. Hartelijk dank voor de tips!!

Fijn dat je er wat aan hebt gehad, en bedankt voor de terugmelding. :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan