Windows 7 zwart scherm wit handje

Status
Niet open voor verdere reacties.

turasu

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2007
Berichten
38
Hi all,

Vandaag ben ik tegen een raar probleem aangelopen en ik ga me best doen om het uit te leggen.

Er kwam een melding binnen dat computers in 1 keer op een zwart scherm sprongen en niks meer deden.
Ik ben wezen kijken en inderdaad ze reageerde nergens meer op, het was een zwart scherm met linksboven een wit/red handje met een vinkje er naast(http://i61.tinypic.com/160s9k4.jpg).

Wat heb ik allemaal geprobeerd:
Stroomkabel eruit en erin bij de monitor.
Getest of het toetsenbord nog reageerde numlock ging niet uit of aan, usb eruit en erin werd ook niet op gereageerd.
Reboot van de pc, nu kon er weer ingelogd worden.

Nu bedacht ik me eens laat ik de netwerkkabel eruit en erin steken en op dat moment versprong het scherm weer nog het inlogscherm.
Waarom dit gebeurde geen idee heb dit bij meerde computers getest en ze deden dit allemaal.

Misschien zit ik wel in de verkeerde topic maar ik heb echt geen idee waar ik dit zou moeten plaatsen.
Het probleem is nu wel opgelost maar ik ben erg benieuwd hoe dit is ontstaan of dat iemand dit ook een keer heeft meegemaakt en toen gedaan heeft.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Met vriendelijke groet,

Thijs
 
Mij lijkt het dat je wat virus of malware gedoe binnen gehaald hebt.
Kun je er in de veilige modus wel in?
Zo ja, dan kun je antivirus en ccleaner etc laten lopen.
Nee? dan zou ik hier: http://www.avira.com/en/download/product/avira-rescue-system de eerste downloaden, natuurlijk op een andere computer.
Op een schijf branden en dan vanuit deze schijf booten.
Dan wordt je schijf virusvrij gemaakt.
In de hoop dat je er dan weer op komt.
 
Sorry had er even bij moeten vermelden dat het binnen een bedrijfs(school)netwerk is en de kans lijkt me dan vrij klein dat er zo iets gebeurd.
En er kan alweer gewerkt worden ik wil graag weten hoe het ontstaan kan zijn.

In ieder geval bedankt voor je antwoord.
 
Je vermeldt niet wat er gebeurde als je weer die netwerkkabel er in stak na opstarten Windows.

Zo uit losse pols kan ik aan de volgende zaken denken:
a. Je hebt in de BIOS van de pc's PXE boot bovenaan (of in ieder geval hoger de harde schijf) staan in de boot volgorde. Zet de harde schijf als hoogste prioriteit in de boot volgorde.
b. Mogelijk is de switch kapot waar de pc's mee verbonden zijn. Als het een PoE switch betreft zou ik de PoE stroomvoorziening in ieder geval op de poorten uitzetten waar geen PoE-vragende apparaten op zijn aangesloten (dus als er pc's, laptops en printers aan hangen). De switchpoorten zelf moeten natuurlijk wel ingeschakeld blijven, het gaat alleen over de PoE stroomvoorziening die uit moet/kan.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan