windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maan42

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2004
Berichten
313
Hallo,
Ik zit met veel problemen met windows 7, apparaten doen het niet (vriend op een apparte manier geinstalleerd).
Dit laat ik nu achter me en wil ik windows 7 opnieuw installeren. Hiervoor was XP besturingssysteem en hiervoor vista.
Ik wil 7 installeren en alles formateren. Waar ik een beetje bang voor ben zijn de drivers. Wat moet ik met de drivers doen, zodat ik ze erna weer gebruiken kan.
Installeerd 7 zich en vraagt tie dan naar drivers. Hoe werkt het precies.
Wie kan mij helpen.

Gr. Maan42
 
Hallo,

Nadat je windows 7 hebt geinstalleerd vraagt hij niet naar drivers.
Je moet deze zelf er opzetten met de cd die je bij je computer gekregen hebt.
Of je moet ze via internet downloaden maar dan moet je me eerst zeggen van welk merk je computer is .

Groeten
 
Er staat dus nu windows 7 op. Ik wil dus windows 7 opnieuw opspelen ivm veel problemen. De drivers staan er dus op. Kan ik deze niet gebruiken?
Zo niet, dan geef ik de gevens die je vroeg. Waar kan ik die vinden.
Gr. Maan
 
Opnieuw installeren betekent ook opnieuw drivers downloaden en installeren
 
Oké, dat is duidelijk.

Welke info heb je nodig en waar kan ik het vinden.
Heb ook everest indien nodig.

Gr. Maan
 
Oké, dat is duidelijk.

Welke info heb je nodig en waar kan ik het vinden.
Heb ook everest indien nodig.

Gr. Maan

Everest is al jaren achterhaald en niet meer geupdated. pcwizard en belarc advisor en speccy zijn goede alternatieven.
 
Er zijn programma's waarmee je je huidige drivers 'veilig kunt stellen'.
Bijv. Driver Magician Lite of DoubleDriver

Je kunt die drivers dan op een memory-stick opslaan, zodat je ze kunt gebruiken tijdens of na de installatie van Windows 7.
Natuurlijk heeft dit alleen zin voor drivers die het nu goed doen. Het is niet zinvol om drivers terug te installeren die momenteel niet (goed) werken...

Succes,

Tijs.
 
Maar omdat TS in zijn startpost zelf dit zegt:

Ik zit met veel problemen met windows 7, apparaten doen het niet

Misschien toch maar nieuwe drivers downloaden...
 
Dan krijg ik deze info:

Operating System
MS Windows Server 2008 R2 32-bit
CPU
Intel Core 2 Duo E6300 @ 1.86GHz 53 °C
Conroe 65nm Technology
RAM
3.0GB Single-Channel DDR2 @ 266MHz (4-4-4-12)
Motherboard
MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD MS-7255 (Socket 775)
Graphics
W1934 @ 1440x900
ATI Radeon HD 4300 Series (Sapphire/PCPartner) 47 °C
Hard Drives
313GB Seagate ST3320820AS ATA Device (Unknown Interface) 40 °C
Optical Drives
HL-DT-ST DVD-RAM GSA-H20N ATA Device
Lite-On LTN486S 48x Max ATA Device
Audio
High Definition Audio-apparaat

Gr. Maan42
 

Bijlagen

  • Naamloos-1.jpg
    Naamloos-1.jpg
    77,3 KB · Weergaven: 36
Op de PC kan ik geen serienr. vinden. Kan ik het nog ergensa nders vinden
 
Mocht je met de Medion site niet uitkomen: hier staan drivers die mogelijk werken voor het genoemde type MSI moederbord.
Er zijn 4 types moederborden die ermee overeenkomen, maar ik neem aan dat die qua drivers niets (of heel weinig) van elkaar verschillen, zie ook de type-aanduidingen die niet veel van elkaar verschillen.

Voor je grafische kaart zul je dan apart nog drivers moeten downloaden, als die Radeon een aparte insteekkaart is en (dus) niet geïntegreerd op het moederbord.
hier drivers voor Windows 7 32-bit versie (ATI Radeon HD 4XXX serie).
hier drivers voor Windows 7 64-bit versie (ATI Radeon HD 4XXX serie).

Overigens valt me op in je overzicht zojuist dat er als OS staat vermeld:
MS Windows Server 2008 R2 32-bit

Dit klopt niet met je eigen melding dat het om Windows 7 gaat én Windows Server 2008 R2 komt alleen in een 64-bit versie... Dat moet toch wel een stevige fout zijn in het inventarisatie-programma dat je hebt gebruikt... :D

Succes,

Tijs.
 
Overigens valt me op in je overzicht zojuist dat er als OS staat vermeld:
MS Windows Server 2008 R2 32-bit

Dit klopt niet met je eigen melding dat het om Windows 7 gaat én Windows Server 2008 R2 komt alleen in een 64-bit versie... Dat moet toch wel een stevige fout zijn in het inventarisatie-programma dat je hebt gebruikt... :D

Succes,

Tijs.

Helaas niet helemaal correct, bovenstaande:

32-bit optional in Windows Server 2008 R2
32-bit support is an optional component and can be installed by running the following command from the command line:

start /w ocsetup ServerCore-WOW64


bron: http://blogs.msdn.com/b/volkerw/archive/2009/02/09/32-bit-optional-in-windows-server-2008-r2.aspx
 
@mrmusic: Je leest het verhaal verkeerd: Het OS is gewoon 64-bits, maar ondersteuning voor 32-bits applicaties (dus onder het 64-bits besturingssysteem) kan je na-installeren.

Tijs.
 
@mrmusic: Je leest het verhaal verkeerd: Het OS is gewoon 64-bits, maar ondersteuning voor 32-bits applicaties (dus onder het 64-bits besturingssysteem) kan je na-installeren.

Tijs.

Ok, duidelijk!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan