WIndows 8.0 en 32 bits of 64 bits

Status
Niet open voor verdere reacties.

twjbak

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2011
Berichten
93
Het is mijn bedoeling om Windows 8.0 te gaan aanschaffen. Nu krijg ik bij BOL.com de mogelijkheid om een 64 bits versie aan te schaffen. Maar ik werk met een 32 bits processor op mijn PC. Weet iemand of een 64 bits versie voor mij een probleem kan vormen?
 
als je processor enkel 32 bit aankan, dan kan je daarmee geen 64 bit besturingssysteem draaien.
 
Als het programma specifiek is ontworpen voor de 64-bits versie van Windows werkt dit niet op de 32-bits versie van Windows. (De meeste programma's die zijn ontworpen voor de 32-bits versie van Windows werken echter wel op de 64-bits versie van Windows.)

Stuurprogramma's van apparaten die zijn ontworpen voor 64-bits versie van Windows werken niet op computers waarop een 32-bits versie van Windows wordt uitgevoerd. Zie Een stuurprogramma bijwerken voor hardware die niet goed werkt of ga naar de website van de fabrikant van het apparaat voor informatie over het bijwerken van stuurprogramma's. U kunt ook naar de webpagina Windows 7 Upgrade Advisor gaan voor informatie over stuurprogramma's.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/32-bit-and-64-bit-windows#1TC=windows-7
 
Overigens doet u er verstandig aan om windows 7 aan te schaffen i.p.v. windows 8. Win8 heeft nogal wat tekort komingen en is eigenlijk alleen maar handig als u een pc met aanraakscherm heeft.
Dan 32 of 64. Daarbij is het niet onbelangrijk hoeveel geheugen erin zit. Is dat minder dan 4gb dan is 32 bit aan ter raden.
 
Overigens doet u er verstandig aan om windows 7 aan te schaffen i.p.v. windows 8. Win8 heeft nogal wat tekort komingen en is eigenlijk alleen maar handig als u een pc met aanraakscherm heeft.
Dan 32 of 64. Daarbij is het niet onbelangrijk hoeveel geheugen erin zit. Is dat minder dan 4gb dan is 32 bit aan ter raden.

Dat vind ik persoonlijk niet waar. Ben jaren gebruiker van Win7 geweest, maar Win8 is 100x beter: Ik geef toe dat ik het start scherm afzet, maar Win8 is veel sneller
dan win7 op hetzelfde systeem. Ook vermeld hij dat hij een 32bit pc heeft, dus zal hij onwaarschijnlijk 4GB => hebben.

Tekortkomingen zijn er in Win8(.1) zeker niet, verbeteringen wel. Ik ben jarenlang gebruiker van WinXP 32bit geweest, toen win7 uitkwam en ik deze op mijn 2GB pc'tje zette was dit een hel.
Win8 draait vlotter dan winxp op die oude pc.

Mvg,
Maximvdw
 
Maximvdw, natuurlijk zullen er mensen zijn die totaal geen probleem hebben met Windows 8, maar u moet toch maar eens letten op de problemen hier op het forum met Windows 8. Het meest voorkomende probleem is een zwart scherm waarbij lijkt of er neits meer gebeurt.
Win7 is derintegen volledig uitgekristalisseerd en loopt vlekkeloos.
 
Als een pc dermate oud is dat deze geen 64 bit aan kan dan is het maar de vraag of deze wel krachtig genoeg is om Windows 8 fatsoenlijk te draaien. Ik adviseer dit eerst te onderzoeken alvorens iets aan te schaffen.
 
Topic verplaatst naar windows 8
 
Maximvdw, natuurlijk zullen er mensen zijn die totaal geen probleem hebben met Windows 8, maar u moet toch maar eens letten op de problemen hier op het forum met Windows 8. Het meest voorkomende probleem is een zwart scherm waarbij lijkt of er neits meer gebeurt.
Win7 is derintegen volledig uitgekristalisseerd en loopt vlekkeloos.

Ik heb Windows 8 en 8.1 inmiddels op zo'n 30 verschillende PC's en laptops draaien waarvan sommige meer dan 4 jaar oud en ben er nog geen enkel probleem mee tegen gekomen. Integendeel zelfs. De ervaring is dat het veel soepeler en sneller draait dan Windows XP en Windows 7.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan