Windows 8.0 na microsoft update niet meer op te starten na welkom scherm gebruikers.

Status
Niet open voor verdere reacties.

elloco

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2007
Berichten
83
Hallo,

Ik heb ondersteuning nodig, mogelijk weet iemand een oplossing voor dit probleem.

De laptop is van mijn zoon, een Medion Akoya, model E6234, modelnr MD99230.

Besturingssysteem is Windows 8.0

Na een update van Microsoft wilt hij niet meer normaal opstarten.

Ik vermoed dat het gratis update Windows 8.1 hiervoor verantwoordelijk is.

Laptop start op tot welkomscherm gebruikers, dan gaat hij door en er komt dan vervolgens een zwarte scherm en dat is het dan.

Windows bureaublad komt dus niet in zicht alleen een zwarte scherm.

Met ctrl+alt+del kan ik wel in taakbeheer komen en ook kan ik het laptop op afsluiten klikken voordat ik op het taakbeheer in kom.

In veilige modus kom ik absoluut niet in, ik heb alle F toetsen van F1 tot en met F 12 geprobeerd maar kom ik niet dus in veilige modus.

Weet iemand misschien hoe ik een systeemherstel kan uitvoeren.

Voor alle duidelijkheid als je op de Akoya MD99230 op de toets F11 klikt dan zou je systeemherstel kunnen opstarten met 3 mogelijkheden namelijk:
1e Stuurprogrammas
2e Uw pc opfrissen zonder u gegevens te verliezen
3e Fabriekstoestand herstellen

Zie de bijlage welke ik hier bij doe.

Systeemherstel volgens handleiding.jpg

Echter als ik F11 indruk bij het opstarten dan krijg ik mogelijkheid 1 en 2 niet te zien alleen fabriekstoestand herstellen. Bij die optie raak ik alles kwijt of bijna alles kwijt, zie herstellen met backup van de gebruikersgegevens.

Mijn oplossing zou kunnen zijn in veilige modus en dan laatste goed werkende configuratie starten of veilige modus opstarten en dan systeemherstel uitvoeren, MAAR HOE KOM IK DAAR IN ?

Het is een lange verhaal geworden, maar ik wilde zoveel mogelijk informatie geven.

Wie o wie kan mij hierin de helpende hand uitsteken.
 
Kan je niet opstarten in veilige modus?
Ik dacht (is even geleden omdat ik meestal met linux werk) F8 en dat je dan kan kiezen voor opstarten in veilige modus.
Als dat nu nog zo is natuurlijk.
Dan zou je systeemherstel kunnen doen.
 
Download hirensbootcd via een andere pc, brand deze op cd of zet op usb (alle tools om te branden zijn aanwezig in de download), red jouw bestanden en ga terug naar fabrieksherstel of zet een systeemherstelpunt terug. Faq op de website (Eng).
 
Fokker : Ja dat is het juist wat niet lukt, ik wil graag in veilige modus, maar via de F8 lukt niet, met geen enkele F toets.

Mikzjegger: hoe kan ik hirensbootcd op dat link downloaden, zie geen mogelijkheid om dat te doen of wat doe ik dan fout.

2e vraag aan Mikzjegger ik zou graag een systeemherstelpunt terug zetten, kan dat via hirensboot, zo ja graag uitleg hoe a.u.b.
 
Hirensboot gedownload via een ander weg, welke optie moet ik daar in zoeken ?
 
Oke, daar ben ik opnieuw met een update.

Hirensboot op dvd gezet, nu wil ik opstarten via het dvd speler.

Moet dus in het bios het opstartboot veranderen in DVD als eerste boot.

Lukt niet echt, Medion blokt volgens mij alles.

Hoe moet ik in het bios die optie veranderen, ik heb een foto van het boot gedeelte gemaakt, misschien kunnen jullie mij hiermee wegwijs maken

IMG_20150303_091254.jpg
 
Heb je geen gebruikershandleiding?
Hier kan je die downloaden, er staat vast in hoe je de bios moet wijzigen.
https://www.gebruikershandleiding.com/Medion-MD-99230---AKOYA-E6234/handleiding-5-518992.html

Hier kan je ook een boot cd voor alle win versies downloaden.

http://www.windowsreinstall.com/win8/installs/installfromdownload/index.htm#.VPWLbNSG8dU

Hoi Fokker, dat pagina op mijn aller eerste post hierboven komt uit dat gebruikershandleiding, dat had ik al eerder gedownload, echter over het bios wordt er niet over gerept, ik wil hirensboot en of windows reinstal proberen maar dan moet ik echt kunnen opstarten vanaf mijn DVD.
 
Laatst bewerkt:
Niemand een idee hoe ik zou kunnen opstarten via de DVD speler ?
 
F10 is meestal de toets voor de opstartvolgorde, maar dat kan bij jouw pc een andere zijn.
BIOS meestal DEL-toets of F2 of F6, maar dit kan bij jou ook een andere zijn. Dit zou toch in je handleiding moeten staan.
Uit de handleiding:
61 van 78
18.4. UEFI-fi rmware-instelling
In de UEFI-firmware-instelling (basisconfiguratie van de hardware van uw systeem)
heeft u uitgebreide instelmogelijkheden voor de werking van uw notebook. U kunt
hier bijvoorbeeld de werking van de interfaces, de veiligheidsinstellingen of het
energiebeheer wijzigen. Het notebook is in de fabriek al ingesteld voor optimale
werking.
LET OP!
Wijzig deze instellingen alleen wanneer het absoluut noodza-
kelijk is en u bekend bent met de configuratiemogelijkheden.
18.4.1. De UEFI-firmware-instelling uitvoeren
U kunt het configuratieprogramma alleen oproepen gedurende een korte periode
na het opstarten. Wanneer het notebook al is opgestart, schakelt u het uit en start
het opnieuw op. Druk op de functietoets F2 om de UEFI-firmware-instelling te
starten
20 van 78
 Schakel de notebook in door middel van de in-/uitschakelaar (8). De notebook
start op en doorloopt nu verschillende fases.
OPMERKING!
Er mag zich geen systeemschijf (bijv. de Recovery-Disc) in de optische
drive bevinden aangezien anders het besturingssysteem niet van de
harde schijf geladen wordt.
Het besturingssysteem wordt van de harde schijf geladen. De eerste keer duurt het
opstarten iets langer. Pas nadat alle benodigde gegevens zijn ingevoerd, is het be-
sturingssysteem geïnstalleerd. Het besturingssysteem is volledig geladen, als een
welkomstscherm word getoond.
Hieruit maak ik op dat als er een opstartbare schijf wordt geplaatst daar ook automatisch van wordt opgestart.
Aanvulling, het screenshot dat je hebt geplaatst: selecteer de 1e optie>enter om te selecteren en kies je optisch station. Sluit af middels F10.
Naderhand niet vergeten dit weer te veranderen naar wat daar nu staat.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan