Windows 8.1 - Back up vanuit Windows 7 terug zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cross

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2011
Beste,

Ik ben van harde schijf vernieuwd, van een 7200 RPM naar een SSD. Nu dacht ik, laat ik daar gelijk Windows 8.1 opzetten. Dan ben ik compleet voorzien van de nieuwste versie van Windows.

Echter, blijkt het erg lastig om voor mij mijn Windows backup van W7 terug te zetten. De back up bevat 90 GB aan data. ( Voornamelijk bestanden en mappen waarvan het te veel werk is om 1 op 1 over te kopieren, met tussenkomst van een externe schijf ).

De functie, voor back ups zit redelijk verstopt in Windows 8 ( Irritant he dat Microsoft je haast verplicht skydrive/onedrive troep te gebruiken. )

Uiteindelijk mochten mensen het willen weten zit het hier: Configuratiescherm\Systeem en beveiliging\Bestandsgeschiedenis
Daar heb je dan onderin Back up staan. Echter, is dit alleen back up maken en niet terug zetten.

Iemand suggesties op korte termijn welke geen uur lees voer vereisen ?

Thx!!

Ehh, de 90 gig aan data naar 1 (tijdelijke) map in Windows 8 kopiëren en daarna door kopiëren naar de juiste en uiteindelijke bestemming?

Dat is niet hoe het hoort lijkt me ?
Dan moet ik het eerst uitpakken en vervolgens handmatig terug zetten.

Lijkt me niet het idee van een back up ?

Nee, maar dacht jij dan dat je een Win7 backup terug kon gaan zetten naar Win8?

Gaat inhoudelijk om de data :). Is van XP naar 7 ook gelukt.

Ja, daarom schreef ik dan ook dat je het geheel naar 1 tijdelijke map op Win 8 moet kopiëren. Natuurlijk ga je daarna mappen als appdata etc. etc. niet naar Win 8 zetten. Inhoud van Mappen als 'Mijn documenten' kun je dus als bulk met misschien wel 20, 30 of 40 gig tegelijk naar Win 8 zetten.

Raar dat Windows 7 wel een functie heeft om back ups terug te zetten, waarbij alles automatisch op de juiste plek komt en in Windows 8 dit onmogelijk lijkt.

Haha, mocht je willen dat dat werkt!

Dat is een tool welke je aan moet zetten en die daarna van die previous versions voor je maakt. Dat is niet om oude Windows 7 back ups / files terug te zetten.
Overigens moet je deze functie ook eerst aanzetten voor je hem kan gebruiken, dan kun je alleen kiezen uit de eerdere versies welke Windows gemaakt heeft.

Is het ook niet dus. Toch bedankt voor je Google Werk.

Ja, maar ik reageerde eigenlijk ook op jouw stelling dat Windows 8 de backup maken en terugzetten functionaliteit (binnen 8) niet zou hebben. Die heeft 8 dus wel. In mijn tweede bericht schreef ik al dat je ook niet mag verwachten dat een 7 backup op 8 teruggezet kan worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan