Windows 8.1 crash continu na installatie SSD

Status
Niet open voor verdere reacties.

vraag1234

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2015
Berichten
6
Hallo,

Ik heb gisteren een SSD schijf in mijn laptop (HP Elitebook 840 G1) ingebouwd. Het gaat om een SSD van 512GB.
Ik heb ervoor gekozen om geen data van mijn oude Windows installatie over te zetten, maar een clean install van Windows 8.1 te doen.
Heb dus vooraf een Bootable USB gemaakt met het programmatje wat Microsoft daarvoor aanbiedt.
Na installatie van de SSD verliep de installatie van Windows soepel en alles leek prima te werken.
Totdat ik even aan het werk was op de nieuwe Windows installatie en er allerlei problemen bleken te zijn. Zo kan ik veel programma's niet installeren (installer blijft gewoon hangen),
kan ik de pc niet opnieuw opstarten of afsluiten (er blijft gewoon afluisten of opnieuw opstarten in beeld staan maar er gebeurt niks) en kan ik soms random onderdelen
van het configuratiescherm niet openen, het venster reageert dan niet.

Ik heb het vermoeden dat dit met drivers o.i.d. te maken heeft. Als ik apparaatbeheer open (dit moet ik trouwens via het command prompt doen omdat dit ook niet via het configuratiescherm kan)
staat er dat ik de drivers voor SM-Buscontroller, PCI-device en 3 onbekende apparaten mis.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Alvast bedankt voor de hulp!
 
ga naar de website van HP voor deze laptop en kijk of ze daar drivers hebben voor win8
Zo ja, download en installeer die dan.
De chipset altijd als eerste. De rest maak de volgorde niet uit.

Als er geen drivers zijn, probeer dan DriverEasy (de gratis versie) hier te downloaden: https://www.drivereasy.com/
 
Na het installeren van DriverEasy en het downloaden van alle drivers lijkt het probleem inderdaad opgelost! Had hiervoor zelf al driverbooster geprobeerd maar die loste het probleem niet op.
Thanks!! :)
 
Mooi zo:)
Ja, ik heb ook ervaren dat veel van die driver-zoek-tools niet goed werken, maar Driver Easy doet zijn werk wel goed en minstens zo belangrijk: geen "extra's" waar je niet op zit te wachten.

Als je Driver booster heb geinstalleerd, let dan even op of je niet tegelijk Advanced System care hebt mee gekregen. Draai ADWcleaner maar voor alle zekerheid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan