Windows 8.1 doet er minimaal 5 minuten over om op te starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

tim687

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 apr 2010
Berichten
1.774
Beste leden,

Ik zit met een zeer vervelend probleem, als ik de computer afsluit en weer aanzet, dan is hij voordat je met je handen kunt klappen opgestart. Heel erg snel (wat je verwacht als je een i7 en SSD hebt).

Maar,,

Als ik op opnieuw opstarten klik, dan neemt de computer zeer ruim te tijd om alles te regelen, dit kan soms echt 5 minuten duren. Hoe zou dit kunnen komen? Als ik fastboot uitschakel, dan neemt hij ook ruim de tijd (dus fastboot is de oplossing voor mij). Aangezien ik mijn computer heb overgeclock moet ik regelmatig naar de bios om instellingen te wijzigen. Het wachten kost nu dus meer tijd als het instellen zelf.

Bedankt voor de hulp!
Ik heb een malwarebytes scan gestart een paar minuten geleden ;)

Tim
 
Dan is zeer waarschijnlijk een slechte overclock het probleem.
Had precies hetzelfde, overclock ongedaan gemaakt, probleem opgelost.
 
Das ook raar, ik zal eens kijken wat ik kan veranderen aangezien ik hem wel overgelockt wil houden
 
Ik zou het eerst eens zonder overclock proberen. Als dat het probleem oplost heb je gewoon een onstabiele overclock en zal je beter je best moeten doen met overclocken ;)
 
Haha, is goed ik zal het proberen, lucky for me dat ik gewoon het huidige profiel kan opslaan :)
 
Dus als ik het goed heb, hoe sneller windows laad hoe stabieler de overclock?
 
nee, dat heeft ook met andere zaken te maken. Als je wil testen of je overclock stabiel is moet je prime95 (minimaal 8 uur) of Linx burn in test runnen.
 
uiteraard, als je computer dan crasht is de overclock niet stabiel.
 
Echter, als de problemen zonder OC weg zijn, hoef je niet je OC te testen, dan weet je simpelweg dat dat het probleem is.
Ga je echter daarna opnieuw overclocken en DENK je stabiel te zijn, dan is een test draaien wel handig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan