Windows 8.1 - Driver Problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0177

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2014
Berichten
24
Hoi,

Ik ben sinds kort geleden overgestapt naar Windows 8.1, dit is zonder problemen gelukt. Alles werkt zoals het werken moet op één hele vervelende fout na. Ik krijg regelmatig in Firefox of in Iexplore, welke browser maakt niet uit, het wel bekende 404 scherm dat hij de pagina niet kan laden. Vervolgens ververs je direct de pagina, en je krijgt hem zonder problemen te zien.

Zodra ik bijvoorbeeld de applicatie Radio van Windows 8.1 gebruik krijg ik ook regelmatig de melding dat er geen verbinding is. Het lijkt er dus heel erg sterk op dat het systeem in de knoei ligt met de netwerk drivers. De zoekactie van mijn moederbord de P5K SE in combinatie met Windows 8.1 levert ook vele resultaten op, met mensen met exact hetzelfde probleem. Ik ben alleen helaas nog geen oplossing tegen gekomen.

Hierbij een paar technische gegevens op een rijtje:

2z8s0w5.jpg


kdvnz9.jpg


346un1s.jpg


25gtedi.jpg


Ik was er van overtuigd dat het probleem veroorzaakt werd door de L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T-controller van Atheros netwerkkaart. Ik heb deze dan ook uitgeschakeld staan en een nieuwe Realtek PCI GBE Family Controller kaart erin gezet. Het probleem blijft zich alleen helaas continue voordoen. Voor de rest is Windows helemaal bijgewerkt, de drivers met het programma DriverEasy.

Helaas houd hier mijn kennis op, ik hoop dat er iemand is op het forum die mij kan helpen bij dit vervelende probleem.

Groet,

gast0177
 
Laatst bewerkt:
Check met Malwarebytes eens of je per ongeluk geen trojan het die jouw verbinding gebruikt...
Heb je een illegale DVD... dan is de kans nog groter...
 
De versie die ik gebruik word door velen gebruikt, en de herkomst is dan ook te vertrouwen.

Zowel Malwarebytes als Spybot - Search & Destroy vinden geen geen gekke dingen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor je reactie Tijs:thumb:

Ik heb bij beide kaarten de huidige drivers verwijderd, vervolgens de apparaten verwijderd. En tot slot weer de nieuwe apparaten laten vinden door Windows en de aangegeven drivers van je geïnstalleerd.

Helaas ligt hier de oplossing ook niet, hij blijft selectief / willekeurig met de melding komen dat hij de pagina niet kan weergeven. Zodra je hierna even op F5 drukt of handmatig ververst verschijnt de pagina netjes. Hebben jullie mogelijk nog andere suggesties?:(

Hierbij een kleine update, ik heb vanmiddag contact gehad met Tele2. Zij geven aan dat de verbinding in orde is, wel horen ze de laatste vaker dit soort problemen met Windows 8.1.

Het advies wat zij geven is om Windows er helemaal opnieuw erop te zetten, en in de meeste voorgaande gevallen was het probleem dan opgelost. Echter ging het hier in de meeste gevallen om een draadloze verbinding, ik zit bedraad via een CAT6 aangesloten. Ik hoop dat iemand nog een suggestie heeft, want een nieuwe installatie zie ik niet zo zitten:rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk niet dat het iets met je netwerkverbinding te maken heeft.
Meer verwacht ik dat SmartScreen van Microsoft of webbrowser plugins van je antimalware/antivirus software voor de controle zorgt die bij jou (bij eerste keer openen) die melding 404 tot gevolg heeft.
Zodra die SmartScreen (of plugin) de webpagina heeft goedgekeurd kun je 'm dan meteen wel openen.

Dat is mijn idee bij jouw probleem.

Tijs.
 
Laat eens een ping -t lopen naar een extern ip adres en kijk eens of de tijd samenvalt met jouw 404 of dat de ping wel doorloopt maar jouw 404 toch komt.
Daarmee test je dus hiks in de verbinding en kun je volledig op dnties tips storten.
Er bestaat ook iets als Events explorer, die logt al je activiteiten, misschien ziet die een programma hik?
ben de exact naaam vergeten.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie bijdrage Tijs en André. Ik heb er gister Windows 8.1 opnieuw opgezet, helaas blijf ik hetzelfde probleem houden

@ Tijs, hoe kom ik erachter of het probleem veroorzaakt word door de genoemde SmartScreen?

@ André, mijn technische kennis stopt hier helaas, kan je mij mogelijk op weg helpen?
 
SmartScreen was maar een voorbeeld. Als er nu ook antivirus software staat geïnstalleerd, haal die er dan even weer af en kijk of het dan beter gaat. Lijkt mij namelijk dat SmartScreen 'snel genoeg' is maar van web protection in antivirus software weet ik dat niet.

M.b.t. ping -t:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ping -t 8.8.8.8
Er blijft dan een venster open staan met pings naar Google en als daar geen gaten vallen in de uitvoer ("No route to host" en andere foutmeldingen) tijdens surfen dan kunnen we min of meer ervan uitgaan dat de netwerkverbinding NIET het probleem is.

Tijs.
 
Beste Tijs,

Bedankt voor je toelichting en suggestie:thumb:

Ik heb ESET Smart Security 7 comstant draaien voor zowel virussen en/of malware. Ik de beveiliging even uitgezet voor 30 minuten, en de stappen hierboven gevolgd. Zoals je kunt zien vallen er geen gaten in de uitvoer, dus die kunnen wij ook weer doorstrepen.

2qbagcg.jpg


Hier ook een overzicht van de Tele2 snelheidstest:

2zogrom.jpg
 
Laatst bewerkt:
En wat vertelt ons dit nu? Was in de periode dat je je antivirus had uitgezet het probleem er nog wel of niet???
Graag de volgende keer concreet reageren op hulp. Ik vraag (niet voor niets): Als er nu ook antivirus software staat geïnstalleerd, haal die er dan even weer af en kijk of het dan beter gaat.
En juist dat laatste meld je niet terug. :confused:

Tijs.
 
Het is heel moeilijk om hier een antwoord op te geven. Maar je hebt inderdaad gelijk, ik was niet geheel duidelijk in mijn vorige bericht.

Het lijkt erop dat alle problemen dan zijn verholpen, alleen doordat de problemen zo wisselend zijn, durf ik dit niet met 100% zekerheid te zeggen. Ik zal hem nog iets langer uitschakelen, en kijken wat er dan gebeurd.

Bedankt voor je hulp Tijs:thumb:
 
Als je de antivirus in zijn geheel langer afzet (lang genoeg voor een goede test) en het probleem is er dan niet, kijk dan of er onderdelen van Smart Security zijn die jouw probleem veroorzaken.

De onderdelen van Smart Security zijn volgens de Eset website:
Antivirus
Antispyware
Anti-Diefstal
Anti-Phishing
Personal Firewall
Antispam
Ouderlijk Toezicht
Social Media Scanner
Exploit Blocker
Advanced Memory Scanner
Vulnerability Shield
Apparaatbeheer

Ik heb dikgedrukt de onderdelen die zich (naar mijn inschatting) mengen in surfgedrag. Zet dan eens een tijdlang alleen díe onderdelen uit. Werkt het dan, dan kun je daarna stuk-voor-stuk die items inschakelen totdat je precies in beeld hebt welk onderdeel van Smart Security jouw probleem veroorzaakt.

Tijs.
 
Helaas blijven ook dan de problemen aanhouden.:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Dus met Eset uitgeschakeld blijft het probleem?

Ik verdenk persoonlijk nog steeds Eset.
Dus voor een helemaal eerlijke test, deïnstalleer Eset volledig (dus niet uitschakelen, maar helemaal deïnstalleren). Test daarna opnieuw.

Zonde dat je niet eerst getest hebt zonder Eset erop nadat je W8 had geherinstalleerd...

Tijs.
 
Beste Tijs,

Ik begrijp heel goed waarom je met deze suggestie komt om ESET helemaal te verwijderen. Ik moet alleen eerlijk zeggen dat ik hier totaal geen lekker gevoel bij heb. Het is namelijk een alles in één pakket van ESET, zowel Antivirus als tegen de Malware en Spyware en nog veel meer. Ik voel mij dan iets te kwetsbaar, en ik ben er dan ook erg bang voor dat ik een virus of iets anders oploop wanneer ik ESET in zijn geheel verwijder.

Kan ik er dan wel (tijdelijk) een andere virusscanner opzetten, zo ja welke adviseer je? En tot slot de belangrijkste vraag, stel dat eruit komt dat het aan ESET ligt, is dit wel op te lossen? Ik heb namelijk een betaalde licentie voor het hele ESET pakket:confused:
 
Laatst bewerkt:
Die test hoeft toch geen week/maand te duren, toch?
Je kunt evt. tussendoor Microsoft Security Essentials installeren voor een redelijke bescherming (natuurlijk niet 100% vergelijkbaar met het Eset betaalde pakket).

En als blijkt dat het probleem aan Eset te wijten is, dan moet je je probleem bij hun helpdesk neerleggen voor een oplossing/hulp. Daar heb je voor betaald, nietwaar? :)

Tijs.
 
Hoi Tijs,

De laatste stand van zaken is dat ik net het volledige ESET pakket heb verwijderd. Vervolgens Windows Defender aangezet.

Ik ben benieuwd de aankomende dag of het probleem blijft aanhouden of niet.

Helaas is de tussenstand dat het probleem alweer een aantal keer voorbij is gekomen. Ik zet morgen ESET er maar weer terug op. Ik heb ook contact met ESET via de e-mail gehad, maar dit was geen bekend probleem, en ze konden ook niks ontdekken in de gestuurde logfiles.
 
Laatst bewerkt:
Dan heb ik geen idee, hopelijk anderen wel.

Tijs.
 
Kijk eens of je met een Ubuntu live CD of Hirens boot cd dit probleem ook hebt.
Dus kiezen voor "niet installeren" bij Ubuntu of Hirens de cd boot optie kiezen.
Dan heb je een totaal anders systeem draaien en kijken of het dan wel optreedt.

Je zou ook nog je bios een keer kunnen resetten of naar de defaults kunnen terug zetten.
Of kijk of er een bios update is en kijk welk probleem er mee opgelost wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan