Windows 8.1 in combinatie met Xerox Phaser 8560 MFP Netwerk scanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

gvannauw

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2015
Berichten
5
Hallo iedereen
vorige zaterdag heb ik een Phaser 8560 MFP (kopieer - fax - scan - print) multifunctioneel toestel gekocht (tweedehands).
Dit toestel heeft de mogelijkheid om rechtstreeks naar een pc te scannen. Op mijn W7 32 bit en XP 32 bit pc's werkt de software uitstekend.
Op mijn W8.1 64 bit toestel echter heb ik ook de software geïnstalleerd omdat dit mijn "main pc" is, maar daar start de software wel op maar
vanop de MFP kan ik de pc niet selecteren om een scan rechtstreeks naar toe te sturen.
Printen vanop mijn pc werkt wel.
Een en ander doet me veronderstellen dat ergens in het W8.1 OS iets moet blokkeren waardoor de MFP mijn pc niet kan bereiken (eenrichtingverkeer van pc naar MFP -> ok van MFP -> pc Niet Ok)
Ik heb de windows Firewall al gedeactiveerd, maar met hetzelfde resultaat. Het scanprogramma heb ik al trachten uit te voeren in compatibiliteitsmodus Windows 7 en zelfs XP, maar dit geeft ook geen resultaat.

Ik had een bericht op een forum gevonden dat bepaalde poorten open moesten staan in de firewall en die heb ik dan ook toegevoegd, maar zonder resultaat.
De reden waarom ik denk dat het aan de pc zelf ligt, is dat ik daarvoor een HP lan scanner had, die hetzelfde probleem had, t.t.z. de software startte wel op, maar ik kon niet naar de pc scannen..

Om bovenstaande reden post ik hier het berichtje omdat ik denk dat het operating system gerelateerd is en niet netwerk gerelateerd.
Heeft er iemand iets dergelijks al eens gezien/meegemaakt en zo ja, hoe kan dit opgelost worden?

Alle suggesties zijn welkom (ik heb al 4 x mijn systeem opnieuw naar een vorig herstelpunt moeten brengen om opnieuw met een clean sheet een nieuwe poging te wagen)

Dank

Groetjes
 
Heb je wel voor beide computers een ander softwarepakket gebruikt?

Want windows 7 en 8.1 hebben beide een eigen software pakket.
 
Hallo
dat is het nou net.. het programma is enkel nog beschikbaar tot en met W7. Voor W8 is er geen release meer. indien ik dit in compatibiliteitsmodus W7 draai, zou dit toch moeten werken?
 
Code:
http://www.support.xerox.com/support/phaser-8560mfp/downloads/enus.html?operatingSystem=win8&fileLanguage=en
 
dank voor de link, maar die had ik zelf al bekeken. Als je naar het OS w7 64 bit gaat, zal je zien dat daar de 64-bit toepassing scannen over het netwerk bij staat. Deze ontbreekt sinds w8.

Het is d 64-bit versie van w7 die ik geïnstalleerd heb op mijn w8 64 bit
Ik denk nog steeds dat het iets te maken moet hebben met de manier waarop mijn W8 geconfigureerd is. Ik heb gisteren telnet opgezet en vanop een andere pc getracht via telnet verbinding te maken met mijn W8, maar de verbinding wordt geweigerd/geblokkeerd. Daarom vermoed ik dat het ergens een blokkering op het niveau van het OS moet zijn???
 
OPGELOST!!
ik heb bijkomende windows onderdelen moeten installeren, maar nu draait de interface met de MFP zonder problemen op W8.1 64 bit

M vr gr
 
ik heb bijkomende windows onderdelen moeten installeren
Mogen we weten welke onderdelen dat waren?
Voor de mensen die tegen hetzelfde probleem aanlopen.
 
bij Afdruk- en documentservices - alles aangezet
Eenvoudige TCPIP services - aan
SNMP - aan
XPS services - aan
XPS viewer - aan


Windows Firewall
Xerox-scanprogramma - particuler / openbaar - aan
Xnetsrvc Module - particulier / openbaar - aan

groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan