Windows 8.1 loopt random vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

luke070

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2012
Goeie middag Helpmij.nl forum,
Ik zit al enkele weken met een heel vreemd probleem met mijn pc.
Mijn pc loopt af en toe helemaal vast, zonder dat daar een rede voor is. Ik speel vaak muziek af, en wanneer mijn pc vastloopt met muziek aan, dan loopt de muziek ook vast en na 3 tot 4 seconde stopt het vastgelopen muziekje ook. Vervolgens moet ik handmatig de pc opnieuw opstarten, zonder dat ik een Blue Screen (BSOD) te zien krijgt.

Weet iemand waardoor dit veroorzaakt word? Zelf heb ik het vermoedde dat het aan mijn harde schijf ligt.

Met vriendelijke groet,
Luke070

Zelf heb ik het vermoedde dat het aan mijn harde schijf ligt.

Of je RAM-geheugen. Kijk eens in het Windows logboek wat er bij de tijd dat ie vastloopt staat (bijv. errors of zo).

Ik neem aan dat je dit bedoeld?
Level: Critical
Date and time: 28-7-2013 15:48:02
Source: Kernel-Power
Event ID: 41

The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is net na de crash. De computer geeft aan dat hij uit is gezet zonder eerst af te sluiten. Staat er niet iets raars daarvoor?

Trouwens, Windows 8.1 is ook erg 'buggy'. Zelf heb ik het ook draaien en had laatst dat ie totaal vast sloeg bij het opstarten. Dat had Windows 8 daarvoor nooit gedaan.

Een aantal minuten daarvoor heb ik niks raars gevonden. Hierbij wel een screenshot:
Untitled.png

Dan houd ik het er toch op dat dit gewoon bugs in Windows 8.1 zijn en dat je hier helaas mee 'akkoord' moet gaan :(. Zie o.a. dit berichtje uit de FAQ van Windows 8.1:

Windows 8.1 Preview en Windows RT 8.1 Preview zijn stabiel en uitvoerig getest, maar het zijn géén definitieve producten. Je pc kan crashen en je kunt belangrijke bestanden kwijtraken.

Ah oke, dan neem ik er maar even genoegen mee ;)
Bedankt voor de moeite!

Je mag er van uitgaan dat de uiteindelijke Windows 8.1 dit niet doet :thumb:.

Ook in reviews van o.a. NuTech.nl merken zij ook op dat Windows 8.1 Pro Preview nog erg 'buggy' is:
In de previewversie van versie 8.1 valt af en toe nog wel iets op te merken aan de stabiliteit van het systeem, maar die problemen zullen in de uiteindelijke versie vermoedelijk verholpen zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan