Windows 8.1 loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

willemijnlaptop

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2014
Hoi!

Ik heb een probleem want, zoals de titel al zegt, windows 8.1 loopt vast. Ik weet alleen niet zeker of het ligt aan mijn laptop (samsung ativ book 9 lite) of aan windows. Wat er gebeurt is dit: het scherm staat stil en ik kan nergens op klikken. Ik kan m'n muis vaak nog wel bewegen maar verder zit er dus niet veel schot in. Ook als ik een film kijk en hij loopt vast, dan gaat het geluid van de film terug naar een moment van een paar seconden daarvoor. En dan wordt dat ene stukje geluid van de film de hele tijd achter elkaar afgespeeld. De enige manier om m'n laptop weer normaal te krijgen is hem uit te zetten door lang de aan/uit knop in te drukken. Als ik hem dan opstart dan komt er geen foutmelding o.i.d. en start hij op alsof er nooit iets gebeurd is. Ik heb inmiddels m'n laptop al eens terug gezet op fabrieksinstellingen en daarna deed hij weer een tijdje normaal, maar vandaag is hij dus weer begonnen.

Ik vraag me dus af of ik er nog iets aan kan doen of dat hij nu al gerepareerd moet worden (ik heb hem twee maand geleden gekocht..). Ik heb niet echt veel verstand van computers, dus als iemand een oplossing weet zou ik héél blij zijn als het in jip en janneke taal wordt uitgelegd (;

Groetjes!
Willemijn

Heb je een modelnummer van de laptop voor ons. (Staat aan de onderzijde van de laptop).

Jahoor! *draait laptop tactisch om* Model code: NP905S3G-K01NL

Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien even een scan uitvoeren met Malwarebytes Anti Malware? Klik! , en alle eventuele infecties verwijderen.

Succes!

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Stond er al 8.1 op of later de update gedaan? zo ja dan even kijken op de site van samsung of er een driver t.b.v hardware voor 8.1 is.

Misschien even een scan uitvoeren met Malwarebytes Anti Malware? Klik! , en alle eventuele infecties verwijderen.

Succes!

Hei, ik heb het gedownload en scan uitgevoerd. Er kwamen twee infecties op en die heb ik verwijderd. Hopelijk loopt hij nu niet meer vast *snel afkloppen, haha*. Dankjewel!

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Stond er al 8.1 op of later de update gedaan? zo ja dan even kijken op de site van samsung of er een driver t.b.v hardware voor 8.1 is.

Hoi, dankjewel! Bedoel je met 'zo ja'- het stond er al op of 'zo-ja' update gedaan? Ik heb hem gekocht met windows 8 en later windows 8.1 erop gezet (:

Geen dank!

Heb je 8.1 gekocht of gedownload?
Als je het gedownload hebt kan het zijn dat er iets meegekomen is , maar als het goed is heb je dat al verwijderd met Malwarebytes dan :-)

Weet je nog wat voor infecties het waren , en heb je een vlugge of een volledige scan uitgevoerd?

Succes!

Hoi,

bedoelde de update dus zou je ook nog voor de zekerheid kunnen kijken of er 8.1 drivers zijn

Geen dank!

Heb je 8.1 gekocht of gedownload?
Als je het gedownload hebt kan het zijn dat er iets meegekomen is , maar als het goed is heb je dat al verwijderd met Malwarebytes dan :-)

Weet je nog wat voor infecties het waren , en heb je een vlugge of een volledige scan uitgevoerd?

Succes!

Ik kreeg 8.1 geloof ik gewoon. Want ik kon hem in de store downloaden maar hoefde niet te betalen. Ik heb trouwens eerst een vlugge scan uitgevoerd maar daar waren geen infecties. Daarna nog een volledige, daar kwamen twee infecties uit. Ik weet niet meer precies hoe ze heten maar het was wel iets met TrojanHorse (maar dan niet dé TrojanHorse maar een fake oid).

Hoi,

bedoelde de update dus zou je ook nog voor de zekerheid kunnen kijken of er 8.1 drivers zijn

Wat is precies een 8.1 driver? Sorry ben echt 0,0% bekend in de computer-wereld..

Hoi,

Driver voor de hardware zoal chipset die door 8.1 ondersteund wordt . Weet niet of je sw update van Samsung al hebt geïnstalleerd anders kan je hem hier downloaden en die helpt je dan met de drivers die niet up to date zijn.
Werkt het op het ogenblik goed zou ik het even aankijken maar anders is dit een optie

Oké, ik zal even aankijken hoe goed het blijft gaan. In ieder geval bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan