Windows 8.1 phone ervaring ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Hallo,

Op het moment maak ik nog gebruik van een nokia telefoon ( n97 mini, met symbian OS). Hij heeft af en toe kuurtjes met de batterij, en ook krijg ik regelmatig errors dat het RAM geheugen te vol zit terwijl ik alleen gebruik maak van whatsapp als ik 1 foto wil sturen.
Sinds ik van mijn werk een cadeaukaart kreeg voor een grote electronicazaak, besloot ik daar te kijken voor een smartphone. Ik vraag niet veel van een smartphone, aantal megapixels van de camera en dergelijke geef ik weinig om, en moet me niet te duur gaan worden. Op de website zag een Nokia Lumia 530, met windows phone 8.1. Nou heb ik zelf nooit met windows 8 gewerkt ( zowel niet op de pc, als niet op mijn huidige telefoon uiteraard ), dus ik heb geen idee hoe de gebruiksvriendelijkheid is. Zijn er hier mensen die hier wel ervaring mee hebben ? Ik hoor het graag :).

win 8.1 doet bij mij wat ie moet doen, niet meer of niet minder.
Ik heb oa een lumia 930

Hier 8.1 op lumia 620, werkt prima. Enige nadeel kan zijn dat er wat minder apps zijn dan andere besturingen zoals android, maar voor mij heeft hij wat hij moet hebben.

Windows 8.1 op Lumia 520. Werkt prima. Het enige dat ik af en toe heb is dat de geluidsignalen niet meer werken. Als ik de telefoon dan uit en weer aan zet is dat verholpen. Blijft Windows natuurlijk ;)

De Kijkshop heeft momenteel een Nokia Lumia 630 (simlock-vrij) in de aanbieding voor € 99. Een tientje duurder dan de Lumia 530. Een absolute aanrader! Vorige week aangeschaft voor mijn vrouw. Heeft zelf jaren lang een Android gehad, maar ze wil nooit meer wat anders dan een Windows Phone.

Gr, Rob

Danku allen, grotendeels dus positieve berichten :D, daar ben ik blij mee.

Ikzelf had de Nokia lumia 530 op het oog. Deze is 88 euro bij de meidiamarkt. Sinds ik nog een cadeaukaart heb, hoef ik zelf weinig bij te betalen uit eigen zak :D.

@ Edmoor: als dat het enigste is, dan kan ik daarmee wel leven :thumb: .

Nogmaals erg bedankt voor jullie reacties, nu weet ik tenminste genoeg :D .

Inmiddels toch een lumia 530 in bezit. Scherm valt reuze mee overigens, spiegelt niet meer of minder dan op mijn oude nokia ( volgens mij spiegelt het op mijn oude juist meer als ik ze zo eens naast mekaar leg :D ) dan dat er in de eerder gegeven link werd aangegeven. Voor hetgene wat ik van een telefoon wil, is deze meer dan genoeg ( wat ik al zei, ik ben geen extreme gebruiker ).

Wil wel iedereen bedanken voor zijn / haar info over windows 8.1 phone:thumb: :D.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan