[Windows 8.1] Problemen met afspelen geluid/media

Status
Niet open voor verdere reacties.

michielwilman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 okt 2013
Berichten
3
Sinds een paar dagen heb ik de overstap gemaakt van Windows 7 naar Windows 8.1. Dit heb ik gedaan door middel van een schone installatie vanaf een gebrande ISO.

Na de installatie was Spotify het eerste programma wat ik ging downloaden. Tot mijn verbazing stopte een liedje al na een aantal seconde met afspelen, zonder foutmelding. Het lukte mij ook niet om een volgend nummer aan te klikken. Vervolgens ben ik muziek van mijn harde schijf gaan luisteren met Windows Media Player (en later iTunes) en overkwam mij hetzelfde. Na een (willekeurig) aantal seconde stopt de muziek ermee, zonder fotumelding. Ik ben verder gaan testen met YouTube, filmpjes etc. en telkens stopte het geluid en/of het afspelen van de video ermee: zonder foutmelding.

De app van NederlandFM doet het wel. Maar ook daar valt het geluid na een aantal seconden weg. Het komt daarentegen wel binnen een seconde weer terug. Tot nog toe kan ik dus alleen met de app van NederlandFM muziek luisteren.

Kent iemand dit probleem en weet hij of zij een oplossing? :/

Ik heb op Google gezocht, maar ik vermoed dat ik te algemeen zoek qua zoektermen omdat ik geen flauw idee heb waar het probleem vandaan komt. Ze hadden het hier en daar wel eens over firewalls die de boel blokkeren... Daar heb ik echter weinig kaas van gegeten en het lijkt mij daarnaast raar dat dit invloed heeft op lokale mediabestanden. Wel heb ik de drivers voor o.a. mijn geluidskaart bijgewerkt.

Specs:
Windows 8.1 Pro - Intel Core i7-2600K 3.60GHZ - NVIDIA GeForce GTX 460 - 8GB RAM
 
probeer eens het klite codec pack eens meestal los dit veel op
 
niet genoeg geheugen.jpg

Zojuist kreeg ik de volgende melding. Zoals je kunt zien beschik over voldoende geheugen. Vaag dit.

En thanks Virtuosa. Helaas heeft dit het probleem nog niet opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is opgelost. Vandaag is er een driver vrijgekomen op de MSI-site die het probleem heeft opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan