Windows 8.1 update loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

donstrijb999

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2009
ik heb tot nu toe meerdere malen geprobeerd om windows 8.1 te installeren, maar tot nu toe zonder succes
het probleem waar ik steeds tegen aan loop is dat hij vast loopt met: setting up a few more things 3%
ik heb het volgende al gedaan: bios geupdate (zal blijkbaar op 1.4 en de nieuwste was 6.1)
de meest recente windows 8 updates geïnstalleerd.
alles aan rand apparatuur lost gekoppeld wat niet nodig was (gezien het een laptop is eigenlijk alles)
laptop type: toshiba satellite c870-12l
als er meer info nodig is laat maar weten

@donstrijb999
heb je ooit een Start Menu X programma geïnstalleerd of een andere om een windows knop te krijgen links onder.
zo ja dan moet je deze eens verwijderen.
het kan zijn door dat windows 8.1 nu zelf zo een knop heeft deze dan in conflict komt met de zelf geïnstalleerde programma.
dit was bij mij het geval na het verwijderen ging de update wel goed.

mvg speenbrain

@speenbrain

ja ik heb start8 van stardock geinstalleerd voor dat inderdaad gezien ik het oude start menu fijner vind maar bedankt voor de tip zal het proberen

Edit 1: @speenbrain, het verwijderen van stardock heeft er inderdaad voor gezorgt dat het probleem is opgelost, bedankt voor de suggestie

Laatst bewerkt:
@donstrijb999
geen dank graag gedaan
zo zie je maar weer wat een klein programma voor veel ellende kan zorgen. ;)

@speenbrain: In aansluiting op jouw "wat een klein programma voor veel ellende kan zorgen" zou ik juist willen zeggen: Het verbouwen van de standaard aanlogwijze/start menu/taakbalk/etc. van Windows d.m.v. skins, docks etc. beschouw ik zelf niet als "kleine" aanpassing maar juist als een flinke ingreep in Windows.
Ik probeer ook altijd zoveel mogelijk dergelijke aanpassingen bij gebruikers buiten de deur te houden (of ongedaan te laten maken), zéker indien uitgevoerd door gebruikers die niet kunnen overzien wat de (mogelijke) negatieve gevolgen ervan (kunnen) zijn.

Verder uitstekende hulp van jouw kant om naar dergelijke aanpassingen te vragen. :thumb:

Tijs.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan