Windows 8 alles verwijderen error!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patrick7256

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 sep 2013
Beste Forum genoten,

Ik heb werkelijk overal gezocht en ben letterlijk wanhopig aan het worden.
Nu zit het zo:
Ik heb vandaag een Dell xps 13 ultrabook van een Pand winkel gekocht met windows 8.
Er staan nog van allerlei spellen en muziek van de vorige eigenaar en ik wil dus een rebooth uitvoeren.

Maar elke keer als ik naar het instelling -> PC instellingen -> Algemeen -> "Alles verwijderen en windows opnieuw installeren" klik krijg ik na enkele seconden:
"Er ontbreken een paar bestanden. Deze bestanden zijn beschikbaar via het installatie- of herstelmedium van Windows."

Wat moet ik nu doen, bij de laptop zaten geen drivers alleen een instructieboekje, oplader en laptop zelf.

Aub help me uit de brand.....

Super bedankt alvast voor jullie hulp Patrick

Het is een duidelijke foutmelding. Windows vereist de herstel-CD die oorspronkelijk bij de laptop geleverd werd of de installatie-DVD van Windows.

Laatst bewerkt:
Je moet waarschijnlijk dus een DVD van Win8 hebben... omdat ie er al zo snel naar vraagt.
Dat is dus het "installatie- of herstelmedium van Windows."
Blijkbaar kan ie ze iet vinden op de herstelpartitie...

Wauw wat ongelofelijk snel antwoord super bedankt.

Dus als ik het goed begrijp (ik heb een ultra book zonder cd lezer)
Moet ik een externe CD reader aanschaven die aansluiten op mijn computer en vervolgens met de CD de reset knop opnieuw indrukken?

Mijn volgende vraag luid ook meteen, kan ik met de win8 CD die bij de laptop van mijn vriend is geleverd de rebooth uitvoeren of is dit niet mogelijk? En moet ik een heel nieuw win8 aanschaffen?

Als de laptop geen DVD-station heeft, moet je inderdaad voor een extern station kijken. Ook kun je de ISO/DVD van Windows 8-DVD overzetten naar een USB-stick met behulp van Windows 7 USB/DVD Download Tool. Dit programma werkt ook met ISO's/DVD's van Windows 8.

Je kan prima Windows 8 herinstalleren zonder dat je een licentie hoeft aan te schaffen, zolang je maar dezelfde versie installeert. De productcode is meestal te vinden op de onderkant van de laptop, soms onder de accu. Als er geen productcode aanwezig is, kun je proberen deze te achterhalen met een programma als Magical Jelly Bean Keyfinder en daarmee Windows 8 opnieuw installeren.

Welkom op Helpmij.nl trouwens! :)

Laatst bewerkt:
bij win 8 is er geen plakkertje met productcode, zit in toestel gebakken en wordt vanzelf toegevoegd.

Wat geweldig zo snel antwoord.

Ik ben echt een kluns met computers dus nog één keertje voor de zekerheid,
Het enige wat ik nu dus moet doen is of ISO win8 op een usb overzetten die erin stoppen en dan het proces opnieuw beginnen (geen verdere code's vereist omdat die al in het toestel gebakken zitten)
Of een extern station aanschaffen en voor die geld dan hetzelfde verhaal?

Bedankt voor het geweldige onthaal!!

Geweldig, super bedankt voor jullie hulp. Zaterdag ga ik naar mijn vriendin en zal ik haar win8 CD even gebruiken en dan vermeld ik eventjes of het gelukt is :) super bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan